Kompletny moduł analizujący dane transakcyjne generowane przez firmę. Dzięki jego wykorzystaniu możliwe jest tworzenie zaawansowanych segmentów klientów na bazie dokonywanych przez nich zakupów oraz budowanie grup klientów zgodnie z aktywnością zakupową. W oparciu o gromadzone informacje pozwala na pełną automatyzację i dopasowanie komunikacji marketingowej i sprzedażowej.
Analityka transakcyjna dotyczy również skuteczności reguł automatyzacji i e-mail marketingu. System SALESmanago Marketing Automation dokładnie wylicza wartość sprzedaży i konwersję uzyskaną z konkretnej wysyłki oraz automatyzacji.
Analiza transakcyjna reguł automatyzacji i e-Mail Marketingu
Dla każdej wysyłki i każdej reguły automatyzacji zaawansowana analityka wylicza najważniejsze parametry pozwalające zmierzyć ROI (Rate of Investment) z akcji i ocenić jej efektywność. Dostępne statystyki to:
-
wartość transakcji – sumaryczna wielkość wszystkich transakcji dokonanych przez klientów w wyniku konkretnej akcji
-
ilość oraz minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – podstawowa statystyka pokazująca ile konwersji zostało wygenerowanych i o jakim przekroju wartości
-
konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – wylicza jaki procent osób, które kliknęły w link otrzymanego komunikatu przeszło na stronę WWW i dokonało zakupu
Segmentacja i analiza transakcyjna
Segmentacja bazy kontaktowej na podstawie dokonywanych zakupów pozwala skutecznie planować akcje typu win back, cross- selling, upselling a przede wszystkim lepiej dopasować każdy kolejny komunikat ofertowy kierowany do klienta w formie wiadomości e-mail, rekomendacji na stronie WWW czy kampaniach reklamowych w sieciach RTB.
SALESmanago może automatycznie tworzyć segmenty kontaktów na podstawie parametrów dokonanych transakcji spośród których najważniejszymi są:
-
Zakupiony produkt
-
Cena produktu
-
Kategoria produktu
-
Lokalizacja zakupu – sklep online, sklep stacjonarny i jego adres
W ten sposób system automatycznie tworzy grupy osób, które dokonują podobnych zakupów i pozwala automatycznie kierować do nich dopasowane akcje najczęściej polegające na dosprzedaży produktów uzupełniających lub eksploatacyjnych.
Dodatkowo zyskujemy informacje jakie produkty są najczęściej kupowane w jakim kanale sprzedaży i lokalizacji.
Automatyzacja i dopasowanie komunikacji na bazie analizy transakcji
Automatyzacja komunikacji w SALESmanago na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:
-
Dynamiczne wiadomości e-mail po wizycie kontaktu na stronie WWW – mogą zawierać jednocześnie produkty pasujące do zakupionych przez daną osobę, oglądane w trakcie ostatnie wizyty oraz oglądane kiedykolwiek, nie zakupione a właśnie przecenione.
-
Inteligentne rekomendacje produktowe na stronie WWW – w ramkach produktowych każdy Klient zobaczy ofertę wygenerowaną specjalnie dla niego na bazie jego profilu.
-
Automatyczne dopasowanie wysokości rabatu do profilu Klienta – system może automatycznie sterować wielkością przypisanego rabatu na podstawie ostatniej zakupu lub dostosować go do coraz większej, mniejszej lub stałej aktywności zakupowej.
-
Kampanie reklamowe w sieciach RTB – dokonanie transakcji może automatycznie wyłączać konkretną kampanię dla konkretnej osoby i jednocześnie uruchamiać kolejną z treścią dopasowaną indywidualnie. Np. z akcesoriami/szkoleniami do zakupionego produktu/usługi.
-
Kampanie obsługujące cały Cykl Życia Klienta – na bazie dokonanych zakupów i zainteresowań konkretnej osoby system może automatycznie zmieniać ofertę tak aby pasowała do zmieniających się potrzeb Klienta. Np. wraz z upływem czasu Klient będzie otrzymywał produkty dopasowane do zmieniającego się wieku dziecka.
Korzyści dla użytkownika
Automatyzacja komunikacji w SALESmanago Marketing Automation na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:
-
Uzyskanie kompletnych profili klientów składających się ze wszystkich dostępnych informacji
-
Możliwość planowania i programowania długofalowych procesów ofertowania Klienta na bazie dokonanych przez niego zakupów
-
Zwiększenie retencji Klientów dzięki automatycznym akcjom posprzedażowym win back, cross i upsell
-
Zwiększenie konwersji z wiadomości e-mail o 400%, dzięki dynamicznym treściom dopasowanym do transakcji i intencji zakupowych
-
Wydłużenie czasu spędzanego przez Klientów na stronie WWW. Dokładne dopasowanie wraz z treściami dynamicznymi sprawia, że średni czas wizyty klienta na stronie WWW rośnie z 3 do 5 minut.