Aplikacje w chmurze mogą wykorzystywać platformę SALESmanago Marketing Automation w sposób niedostępny dla innych branż – umożliwiają bowiem monitorowanie zachowania konkretnego użytkownika w samej aplikacji, co pozwala na automatyczną edukację w zakresie niewykorzystywanych funkcji, braku logowania czy problemów z obsługą. SALESmanago Marketing Automation edukuje też klientów na testowych wersjach trial, dostarczając im informacji skłaniających do wybrania płatnych pakietów. Jednocześnie wciąż wykorzystywany jest pełny wachlarz możliwości przeznaczonych dla eCommerce i B2B.
Jak producenci i dystrybutorzy aplikacji w chmurze automatyzują marketing
Monitorowanie użytkowników aplikacji:
-
Analiza częstotliwości i skuteczności wykorzystywania oferowanej aplikacji przez zarejestrowanych użytkowników.
-
Automatyczne maile przypominające o zaletach aplikacji w przypadku stwierdzenia niskiego wykorzystania jej przez użytkownika.
-
Możliwość monitoringu użytkowników na podstawie punktów.
-
SMS-y i bandery RTB z przypomnieniem przy braku logowania i braku reakcji na wysyłane wiadomości email.
Lead Nurturing dla klientów na wersji Trial:
-
Wiadomości edukujące klienta w kwestii funkcjonalności z których jeszcze nie skorzystał.
-
Odrębne kampanie informacyjne uzależnione od segmentu, w którym znajduje się klient.
-
Dynamiczne komunikaty wewnątrz aplikacji.
-
System rekomendacji – Nextgen.
Lead Generation:
-
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
-
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
-
Sidebary/popupy z zapisem do newsletter’a.
-
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
-
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie zachowania kontaktu monitorowanego.
-
Reklamy RTB dla leadów bez konta testowego.
-
Cykle edukacyjne konwertujące Leada demo w Leada korzystającego z pełnej wersji aplikacji.
-
Integracja z LiveChat, Ankietka.pl
Automatyczne kampanie mailingowe:
-
Wiadomości Lead Nurturing przygotowujące do zakupu.
-
Dynamiczne newslettery – wykorzystania kanałów RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości z newsami na temat aplikacji oraz nowych funkcji czy porad/ciekawostek branżowych.
-
Cykl wiadomości Welcome Message po zapisie do newslettera.
-
Wiadomości cykliczne z zaproszeniem na webcasty.
-
Segmentowane newslettery wysyłane automatycznie po stwierdzeniu zainteresowania zakupem licencji na aplikację.