Banki i instytucje finansowe wykorzystują unikalną wiedzę o zainteresowaniu kontaktów, aby zaproponować lepiej dopasowany kredyt, dosprzedać usługi dodatkowe i wesprzeć swoje call center. Z Marketing Automation korzystają czołowe polskie banki (Getin Bank, Noble Bank) i Społeczne Kasy Oszczędnościowe (SKOK Chmielewskiego).
Jak instytucje finansowe korzystają z Marketing Automation
Wspieranie call-center:
-
Moduł call-center przekazujący telemarketerowi informacje o kontakcie w czasie rzeczywistym (moduł RTT).
-
Alerty mailowe do pracowników działu obsługi, także alerty z załącznikiem który zawiera detale kontaktu, co ułatwia proces komunikacji.
-
Raporty z zachowania kontaktów na monitorowanej strone.
-
Podpowiadanie telemarketingowi sugerowanych sposobów rozmowy w sprawie kredytów.
-
Inteligentne formularze kontaktowe połączone z Call Center.
-
Integracja LiveChat.
-
Pop-up z zaproszeniem do czatu z konsultantem.
-
System rekomendacji kredytowej – na bazie informacji wprowadzanych do kalkulatorów i konfiguratorów kredytowych i ratalnych.
-
Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu.
-
Komunikacja poprzez kanały mobilne (SMS, Aplikacje Mobilne).
-
Konta email w trybie proxy – monitorowanie kontaktów wychodzących z własnej skrzynki pocztowej.
Integracja z systemami transakcyjnymi i CRM:
-
Synchronizacja danych transakcyjnych i behawioralnych między SALESmanago Marketing Automation, a wykorzystywanym systemem do zarządzania relacjami z klientami.
-
Równoległe wypisywanie kontaktów opt-out z dwóch baz klientów.
-
Automatyczne dodawanie do SALESmanago Marketing Automation kontaktów wprowadzonych przez obsługę CRM-u.
-
Przekazywanie do CRM danych o zainteresowaniu kontaktu ofertą na stronie www.
-
Segmentacja kontaktów w systemie SALESmanago Marketing Automation przy wykorzystaniu informacji z CRM-u.
-
Monitorowanie pracy sprzedawców oraz marketerów.
Reklamy RTB dopasowane do cyklu życia:
-
Reklamy przypominające o ofercie kredytowej.
-
Reklamy zachęcające do kontaktu z konsultantem dla osób, które nie wyraziły zgody na kontakt marketingowy – otrzymywanie mail.
-
Przypomnienie o płatnościach lub doładowaniu.
-
Reklamy dopasowane do etapu kampanii zakupowej.
Kampanie mailingowe:
-
Kampanie newsletterowe targetowane do segmentów klientów już korzystających z usług konkretnej placówki.
-
Mailingi dopasowane do indywidualnych trendów.
-
Klasyczne newslettery monitorujące zachowania użytkowników po przejściu na stronę.
Lead Nurturing:
-
Kampanie mailingowe edukujące Klienta na temat usług oraz oferty.
-
Kampanie konwertujące usługi demo w produkt pełnopłatny.
-
Dynamiczna, personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści).