Platforma SALESmanago Marketing Automation oferuje jeden z najbardziej innowacyjnych modułów scoringu klientów dostępnych w narzędziach Marketing Automation. Sam scoring to nic innego jak automatyczne przypisywanie określonej wcześniej liczby punktów za każdą wychwyconą interakcję klienta z firmą. W ten sposób na karcie kontaktu buduje się obiektywny wskaźnik określający poziom zaangażowania i gotowości zakupowej danego klienta. Dzięki temu dział sprzedaży dostaje jasną informację, z kim należy się kontaktować w pierwszej kolejności.
3 wymiary scoringu w SALESmanago Marketing Automation
-
Scoring ogólny klienta – globalny scoring sumowany na karcie kontaktu. Zawiera wszystkie punktowane przez SALESmanago zachowania
-
Scoring tagu przypisanego per klient – system pozwala osobno punktować Tagi znajdujące się na karcie każdego kontaktu. Taki scoring może mierzyć bardzo szczegółowo zainteresowanie konkretnym produktem lub segmentem
-
Scoring etapu przypisanego per klient – system SALESmanago Marketing Automation dodatkowo zlicza liczbę punktów scoringu zdobytych na danym etapie kampanii sprzedażowej lub marketingowej. Dzięki temu mierzymy i możemy reagować na wzrost lub spadek zaangażowania klientów na poszczególnych etapach. Na podstawie zmian scoringu dla etapu możemy automatycznie przesuwać kontakty na kolejne etapy
Jak buduje się scoring Klientów?
System przyznaje punkty scoringowe na podstawie:
1. Ogólnych zasad punktacji – są to zasady określone w ustawieniach systemu i dotyczą poszczególnych typów zachowań. Punktują:
-
nowe wizyty na stronie WWW
-
nowe wizyty z reklam
-
nowe wizyty z wyszukiwarki
-
kliknięcie w kolejny link
-
otwarcie wiadomości e-mail wysłanej z klienta poczty
-
otwarcie wiadomości e-mail z mailingu
-
kliknięcie wiadomości e-mail wysłanej z klienta poczty
-
kliknięcie wiadomości e-mail z mailingu
-
kliknięcie „lubię to” i „nie lubię tego”
-
dodanie i usunięcie komentarza
2. Szczegółowych zasad punktacji – ustawiane i realizowane w formie reguł automatyzacji pozwalają punktować lub odejmować punkty za bardzo konkretne zachowania takie jak:
-
wejścia na konkretne adresy url (podstrony)
-
otwarcia i kliknięcia w określone wiadomości e-mail
-
wejścia z konkretnych fraz lub źródeł
-
polubienie lub skomentowanie konkretnej rzeczy
-
wizyta w oddziale firmy (np. salonie, sklepie)
-
dokonanie zakupu
-
kontakt z call center
-
porzucenie koszyka zakupowego
-
interakcja przez live chat
-
pobranie aplikacji mobilnej i jej użytkowanie
-
udział w webinarze i zadanie pytania w trakcie webinaru
-
i wiele innych zdarzeń monitorowanych przez SALESmanago
Korzyści dla użytkownika
Dzięki scoringowi klientów możemy skuteczniej automatyzować akcje marketingowe i sprzedażowe i uzależniać ich przebieg od faktycznego zaangażowania każdego z klientów. Równie często firmy są w stanie ustalić pułap scoringowy, którego przekroczenie oznacza gotowość zakupową klienta i powoduje automatycznie przekierowanie kontaktu do konkretnego sprzedawcy. Stosowanie scoringu Klientów pozwala osiągnąć wzrost ROI (Return of Investment) z Lead Generation do 200%.