Zarządzaj efektywnie swoimi kampaniami sprzedażowymi. Zautomatyzuj przepływ kontaktów przez etapy procesu sprzedażowego, udostępnij handlowcom proste narzędzie do pracy z ich leadami i analizuj ich cykl życia w lejkach SALESmanago Marketing Automation.
Lejki są świetnym narzędziem pozwalającym organizować i zarządzać procesem sprzedażowym – dzielą go na etapy i dają nam podgląd ilości leadów na każdym z nich. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić jak duża część naszych leadów dopiero rozpoczyna proces sprzedaży, a jak duża go kończy. Mamy również szczegółowe informacje o dynamice przepływu leadów pomiędzy wszystkimi etapami lejka na podstawie czego możemy identyfikować potencjalnie słabe punkty w procesie i je korygować.
W SALESmanago Marketing Automation możliwa jest automatyzacja przesuwania leadów pomiędzy etapami lejka – system na podstawie skonfigurowanych przez nas reguł zadba o edukację leada, przygotowanie go do bezpośredniej sprzedaży dzięki procesowi lead nurturingu i scoringowi. W ten sposób tylko odpowiednio rozgrzane leady trafiają do działu handlowego.
SALESmanago Marketing Automation umożliwia również obsługę lejka bezpośrednio przez handlowców – na bieżąco pracując ze swoimi potencjalnymi klientami zmieniają etapy lejka odpowiednio do statusu danego leada.
Tworzenie lejka jest bardzo proste – wystarczy określić nazwy kampanii oraz poszczególnych etapów. Następnie określamy w jakim momencie kontakt powinien być zakwalifikowany do kampanii i jak przypisywać go do kolejnych etapów.
Zarządzaj kampaniami na dwa sposoby:
I Lejki sprzedażowe
-
kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego – oceniaj długość trwania cyklu sprzedażowego, uporządkuj wartość poszczególnych działań prowadzonych pod kątem ich skuteczności, analizuj wskaźnik konwersji pomiędzy etapami i mierz konwersje w zależności od źródeł pozyskania leada
-
skupienie na pozyskiwaniu klientów – zastosuj strategie, które zamienią potencjalnego klienta w klienta, edukuj go dzięki procesowi lead nurturing, zwiększaj scoring i przesuwaj do kolejnych etapów
-
samodzielne ustalanie reguł automatyzacyjnych – zastosuj strategie, które zamienią potencjalnego klienta w klienta, edukuj go dzięki procesowi lead nurturing, zwiększaj scoring i przesuwaj do kolejnych etapów
-
weryfikacja efektywności działań marketingowych – masz stały podgląd efektywności swoich działań marketingowych – widzisz w jaki sposób prowadzone kampanie wpływają na szybkość przepływu leadów między etapami
II Panel Zarządzaj leadami
-
kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego – twoi handlowcy mogą zarządzać przypisanymi do siebie leadami i samodzielnie przesuwać je pomiędzy etapami lejka
-
szeroki widok na każdy etap lejka – każdy etap lejka jest dobrze widoczny na ekranie, pod nimi znajdują się kontakty, do których handlowiec ma szybki dostęp za jednym kliknięciem
-
wygodna obsługa panelu metodą drag&drop – przeniesienie kontaktu do innego etapu wymaga tylko kliknięcia i również może powodować uruchomienie określonych reguł automatyzacji
Przykład wykorzystania
W zależności od etapu na jakim znajduje się potencjalny klient, może on otrzymać odpowiednio dopasowane treści z systemu Marketing Automation. Przykładowy proces automatyzacji lejków sprzedażowych może wyglądać następująco:
-
Gdy kontakt otwiera e-mail z mailingu dodajemy go do lejka sprzedażowego;
-
Gdy kontakt osiągnie określony scoring (np. 20 pkt.) przesuwamy go automatycznie na drugi etap – “Zainteresowany” i wysyłamy mail dynamiczny z dopasowaną ofertą;
-
Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przenosimy go do etapu „Zainteresowany – sprawdził ofertę” oraz wysyłamy alert do działu sprzedaży, który kontaktuje się z klientem w temacie jego zainteresowania.
Korzyści dla użytkownika:
-
Uporządkowanie działań marketingowych i zapisanie ich w formie procesów
-
Analiza zachowania kontaktów na każdym etapie kampanii
-
Oszczędność czasu pracy handlowców i skupienie tylko na leadach gotowych do zakupu
-
Szczegółowa analityka procesu marketingowo – sprzedażowego
Opinie klientów
„SALESmanago to potężny system do wysyłki spersonalizowanych treści marketingowych, który umożliwia równocześnie efektywne zarządzanie bazą Klientów firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i możliwości, które ona zapewnia.” Kamil Kwiatkowski – Project Manager, ElixirZdrowia.pl