NaviExpert Case Study

Dzięki marketing automation i personalizacji emaili NaviExpert zwiększa skuteczność kampanii: CTR wzrasta o 300%, a OR o 280%.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Naviexpert

NaviExpert jest dostawcą mobilnej nawigacji, dostępnej we wszystkich ofertach operatorskich w kraju: Orange, Play, Plus, T-Mobile. Firma oferuje również darmowy ostrzegacz i wideorejestrator Rysiek, a także dostarcza usługi dla biznesu – monitoring i telematykę dla flot. W 2015 roku firma wprowadziła we współpracy z LINK4 ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych wykorzystujących telematykę. Firma jest na rynku od 2005 roku. Jej większościowym udziałowcem jest MCI Management S.A.

Wyzwania dla strategii marketing automation

NaviExpert chciało usprawnić komunikację z użytkownikami, trafiając do nich z precyzyjnie dopasowaną treścią. Dodatkowym celem było wykorzystanie automatyzacji marketingu do pozyskiwania nowych kontaktów, a także do budowania zaufania i lojalności wśród stałych klientów dzięki kampaniom mailingowym.

Wyznaczono następujące cele:

  • zwiększenie liczby pozyskiwanych klientów wraz ze zgodami na wysyłkę informacji handlowych,
  • budowanie lojalności wśród użytkowników dzięki indywidualnemu podejściu,
  • automatyzacja kampanii mailingowych,
  • automatyzacja dystrybucji kodów usług,
  • budowanie lojalności wśród użytkowników dzięki mechanizmom personalizacji,
  • wykorzystanie osobnego kanału komunikacji dla biznesu poprzez formularze kontaktowe,
  • tworzenie przyjaznych narzędzi do konkursów dla użytkowników, wykorzystujących formularze kontaktowe.

Wdrożone rozwiązania mrketing automation

  • Monitoring aktywności klientów na stronie www – Zachowanie osób odwiedzających stronie jest monitorowane i rejestrowane, przez co stopniowo, z każdą wizytą, tworzy się kompleksowy profil użytkownika.
  • Budowa bazy przez formularze kontaktowe i konkursy – NaviExpert wykorzystuje formularze kontaktowe, które automatycznie przesyłają do systemu informacje o leadzie, jego aktywności na stronie oraz treści pozostawionej w formularzu, by dzięki zebranym o kontakcie informacjom, można było lepiej przeprowadzić pierwszą rozmowę. Formularze pozwalają również na zbieranie zgłoszeń użytkowników (dane + odpowiedzi na dodatkowe pytania) w licznych konkursach.
  • Personalizacja emaila w zależności od źródła pozyskania leada – Kontakty w systemie SALESmanago Marketing Automation są segmentowane: treść wiadomości, jaką dostanie dana osoba, zależy od źródła pozyskania kontaktu. W tym wypadku komunikacja była uzależniona od tego, jaki konkretnie formularz wypełnił dany użytkownik.
  • Personalizacja kampanii email w zależności od stylu jazdy kierowcy – Firma tworzy statystyki dotyczące stylu jazdy danego konkretnego kierowcy. W ten sposób dopasowuje komunikację do potrzeb konkretnego klienta NaviExpert i LINK4, wysyłając cykliczne wiadomości z poradami powiązanymi z tym, jak dana osoba zachowuje się za kierownicą.
  • Wprowadzenie systemu kodów rabatowych na abonamenty – SALESmanago Marketing Autmation pozwala w prosty sposób dostarczać klientom kody aktywacyjne, umożliwiające uruchomienie promocyjnych abonamentów. Dzięki automatyzacji wysyłek, klient po wypełnieniu wybranego formularza od razu otrzymuje dostęp do promocyjnych abonamentów NaviExpert.

Efekty wprowadzonych działań marketing automation

Po wprowadzeniu segmentacji na podstawie źródła pozyskania kontaktu znacząco wzrosła skuteczność kampanii email. Kolejnym krokiem było uzależnienie wysyłek wiadomości od aktywności klienta za pomocą reguł automatyzacji.

Automatyzacja wysyłki kuponów z kodami jest regularnie wykorzystywana przez NaviExpert podczas akcji promocyjnych. W zależności od akcji system rozsyła od kilkuset do kilku tysięcy indywidualizowanych kodów. Cały proces opiera się w 100% na systemie SALESmanago Marketing Automation.

  • Wzrost CTR dla emaili segmentowanych i z reguł automatyzacji o 300% w stosunku do masowych mailingów.
  • Wzrost OR dla emaili wysyłanych z reguł automatyzacji o 280% w stosunku do masowych mailingów.
  • Wzrost OR dla emaili segmentowanych o 157% w stosunku do masowych mailingów.

W wyniku akcji konkursowej prowadzonej na dedykowanym landing page stworzonym w systemie klasy marketing automation:

64% wszystkich osób, które zarejestrowały się w konkursie przez formularz kontaktowy potwierdziło swoje dane 22% osób, które potwierdziły dane, uruchomiło promowaną usługę. W akcji konkursowej prowadzonej na dedykowanym landing page.

Możliwości rozwoju działań marketing automation:

  • Rozszerzenie personalizacji w komunikatach mailowych kierowanych do wszystkich klientów,
  • Połączenie automatyzacji i personalizacji z działaniami w mediach społecznościowych przy wykorzystaniu integracji z Custom Audiences,
  • Dodanie automatycznego remarketingu przy wykorzystaniu integracji z sieciami afiliacyjnymi,
  • Rozszerzenie możliwości komunikacji z klientem poprzez dodanie kanału mobilnego.

“Integracja SALESmanago Marketing Automation z NaviExpert umożliwia nam skuteczne docieranie do wybranych klientów. Dzięki zaawansowanej segmentacji grupy docelowej, automatyzacji reguł wysyłek oraz prostej obsłudze systemu nie tylko trafiamy z odpowiednimi komunikatami i ofertami do właściwych osób, ale także oszczędzamy czas na przygotowywaniu wysyłek.”
Bernadeta Stożek, Head of Business Development