Cordia Cystersów Garden poprzez działania marketing automation zwiększa zaangażowanie w email Marketing o 500% dzięki segmentacji klientów, personalizacji i automatyzacji komunikacji (email, treść na www) oraz usprawnia komunikację między działami marketingu i sprzedaży.
Cordia, wiodący węgierski deweloper mieszkaniowy, należący do grupy Futureal, jednego z 20 największych deweloperów w Europie, szukał innowacyjnych rozwiązań marketingowych dla nowego projektu – inwestycji Cordia Cystersów Garden w Krakowie.
Wyzwania
Najbardziej palącym wyzwaniem była konieczność zbudowania mostu i zaciśnięcia więzi między działami marketingu i sprzedaży.
-
Specyfika branży nieruchomości zakup mieszkania to dokonywany rzadko i długotrwały proces, poprzedzony rozbudowanym researchem.
-
Potrzeba stworzenia silniejszego pomostu między działami marketingu i sprzedaży oraz wykorzystania wiedzy o użytkowniku, pozyskiwanej na etapie jego researchu na stronie www, przez sprzedawców, którzy kontaktują się z klientami.
-
Nieskuteczność masowej komunikacji email w branży nieruchomości.
Wdrożone rozwiązania marketing automation
By spersonalizować komunikację i usprawnić przepływ informacji między działami marketingu i sprzedaży wdrożono platformę SALESmanago Marketing Automation, skupiając się na poniższych rozwiązaniach:
-
Segmentacja – dzięki wprowadzeniu prostych macierzy segmentacji przypisywano użytkownikom tagi na podstawie cech mieszkań, których poszukują (np. liczba pokoi, cena).
-
Dynamiczna personalizacja treści na stronie (banery, pop-upy) – dzięki uzyskanym informacjom treść na stronie personalizowano pod kątem potrzeb konkretnego użytkownika. Działaniami objęto również użytkowników anonimowych (zachęcając do pozostawienia danych w zamian za bonus).
-
Integracja formularzy kontaktowych – dzięki temu pracownik działu sprzedaży otrzymuje obok danych kontaktowych pełen profil klienta (zainteresowania, historię przeglądanych ofert). Głębszy wgląd w potrzeby klienta podniósł znacząco skuteczność rozmów. Zadbano też o zwiększenie okazji do pozostawienia danych kontaktowych – m.in. podczas pobierania karty mieszkania.
-
Dynamiczne emaile 1-to-1 – powitalne, przypominające, zachęcające do zadawania pytań i kontaktu, ze specjalną ofertą dla bardzo zaangażowanych klientów (o wysokim scoringu).
-
Mailingi targetowane – prowadzono również regularne akcje promocyjne, dbając jednak o ich precyzyjne targetowanie – dopasowanie do potrzeb konkretnych użytkowników. Wiadomości email starannie personalizowano.
Efekty wdrożenia strategii marketing automation
Skutki były dostrzegalne przede wszystkim na obszarze zwiększenia skuteczności email marketingu oraz bezpośrednich rozmów między sprzedawcą a klientem.
-
500% wzrost zaangażowania klientów w email (wzrost otwieralności i konwersji).
-
Wzrost ilości kontaktów pozyskiwanych przez stronę www.
-
Zwiększenie skuteczności pracy działu sprzedaży.
-
Redukcja zjawiska wycieku leadów.
Możliwości rozwoju działań marketing automation
-
Integracja platformy Marketing Automation z CRM.
-
Pogłębiona analityka skuteczności działań marketingowych.
-
Integracje z zewnętrznymi platformami reklamowymi czy aplikacjami do prowadzenia ankiet.