329%
większy OR maili dynamicznych po wizycie w stosunku do masowych newsletterów
847%
większy CTR maili dynamicznych po wizycie w stosunku do masowych newsletterów
W SALESmanago znaleźliśmy godnego zaufania partnera, zdolnego spełnić wszystkie nasze wymogi w zakresie automatyzacji procesów marketingowych i analizy kontaktów. Dzięki potężnym narzędziom, jak analiza predyktywna i segmentacji RFM, wszystkie nasze strategie opierają się na solidnych danych, które łatwo pozyskujemy. Platforma zbudowana została z myślą o bezproblemowym użytkowaniu i przejrzystości, zaś nawet najbardziej złożone operacje nie nastręczyły nam problemów, dzięki oddanemu wsparciu Account Managera.
Klient
Semprefarmacia to ciesząca się wielkim zaufaniem apteka internetowa. Od wielu lat gwarantuje szeroki dostęp do produktów farmaceutycznych. Dbałość o najwyższą jakość usług owocuje długotrwałymi relacjamiz gronem lojalnych klientów.
Dzięki wdrożeniu platformy SALESmanago firma Semprefarmacia zwiększyła konwersję ze zautomatyzowanych kampanii e-mail marketing o 100,71% w porównaniu do tradycyjnego newslettera.
Wyzwania
utrzymanie lojalności wobec marki
zbudowanie długotrwałych relacji z klientem
maksymalizacja wyników kampanii
e-mail marketing
implementacja zaawansowanych scenariuszy rekomendacji produktowych, wykonywanych przez AI, dopasowanych do specyfiki oferty sklepu
Rozwiązania
Rozbudowa bazy
Wdrożenie dwuetapowego formularza zapisu do newslettera umożliwia spójny rozwój bazy, pozwala też gromadzić szczegółowe dane o bardziej zaangażowanych, najcenniejszych klientach. W pierwszym etapie odbiorca pytany jest jedynie o adres e-mail. W drugim, jeśli wyrazi taką chęć, może podać nam komplet istotnych detali. Skraca to ścieżkę konwersji i pozwala na pozyskanie większej ilości danych deklaratywnych o kliencie.
Zaawansowana segmentacja behawioralna i transakcyjna
Wdrożenie modułu segmentacji znacząco poprawiło wyniki kampanii e-mail marketingowych. Precyzyjny dobór grup odbiorców pozwala na dostarczenie dopasowanych ofert w idealnym momencie zakupowym.
Konwersja anonimowego ruchu na stronie
Implementacja rozwiązania social proof pozwala nam na wywieranie zdrowej presji zakupowej wśród anonimowych odwiedzających stronę Semprefarmacia. Moduł pokazuje, ile osób w danym momencie ogląda produkt, którym interesuje się odwiedzający. Dzięki temu zwiększamy atrakcyjność oferty oraz wspieramy aktywnie sprzedaż.
Dynamiczne rekomendacje produktowe wykorzystujące AI Copernicus w postaci ramek rekomendacji
Wdrożenie rekomendacji produktowych w trybie real-time na stronie www poszerzyło zakres kampanii. Inteligentne polecanie produktu, dostarczane przez moduł AI Copernicus, zostało zaimplementowane w postaci ramek rekomendacji na stronie.
Utrzymanie zainteresowania klienta oglądanymi produktami
Uruchomienie procesu wiadomości wysyłanej po wizycie podtrzymuje zainteresowanie klienta produktem. Spersonalizowany e-mail pokazuje użytkownikowi produkty ostatnio oglądane. Na podstawie indywidualnych preferencji, system dobiera też idealne rekomendacje.
Następnie inteligentny workflow monitoruje działania podjęte przez odbiorcę. Jeśli e-mail nie zostanie otwarty w ciągu 24 godzin, wysyłka jest ponawiana. Zmieniony zostaje przy tym temat wiadomości, w celu zmaksymalizowania wyników OR.
Dwuetapowy proces ratowania porzuconego koszyka
Proces ratowania porzuconych koszyków realizowany jest poprzez system rekomendacji. Narzędzie wykrywa fakt porzucenia koszyka i wysyła klientowi przypomnienie, zawierające listę porzuconych produktów. Wiadomość zawiera też ramkę z rekomendacjami, dopasowanymi przez AI na podstawie danych transakcyjnych zebranych na temat danego klienta.
Reakcja na wiadomość jest również monitorowana. Jeśli w zadanym czasie transakcja w porzuconym koszyku nie została sfinalizowana, do klienta wysyłana jest wiadomość zawierająca kod rabatowy. Dwuetapowy model efektywnie dostarcza klientowi motywacji zakupowej w krytycznym momencie decyzyjnym.
Rezultaty
329%
większy OR maili dynamicznych po wizycie w stosunku do masowych newsletterów
380%
większy OR maili dynamicznych po porzuconym koszyku w stosunku do masowych newsletterów
847%
większy CTR maili dynamicznych po wizycie w stosunku do masowych newsletterów
1307%
większy CTR maili dynamicznych po porzuconym koszyku w stosunku do masowych newsletterów
Możliwości rozwoju
Wdrożenie cyklu automatycznych wiadomości e-mail, wysyłanych w celach edukacyjnych oraz dla poszerzenia świadomości oferty i zainteresowania klienta innymi jej pozycjami
Reaktywacja klienta, który w ostatnim czasie stracił zainteresowanie interakcją z marką, dzięki implementacji kampanii winback
Włączenie automatycznych wiadomości wysyłanych w momencie, gdy zakupiony przez klienta produkt mógł zostać już zużyty. Kampania obejmująca produkty typu fast dostarcza klientowi ofertę zawierającą niezbędne produkty w idealnym momencie zakupowym