21411%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation
55%
średnio ponad połowa wiadomości automatycznych jest otwierana przez kontakty
Platforma falelokikoki.pl powstała w kwietniu 2021 roku, której jednym z celów jest
dopasowana komunikacja marketingowa do klientów segmentu B2B dla branży fryzjerskiej
oraz maksymalizacja wartości sprzedaży w kanale e-commerce. W tym celu wybraliśmy
SALESmanago jako dostawcę kompleksowego rozwiązania w zakresie realizacji szeregu
naszych potrzeb.Segment B2B w Fale Loki Koki jest podzielony na kanał hurtowy oraz
profesjonalny, dlatego też ważne jest, aby ten podział znalazł swoje odzwierciedlenie
w komunikacji marketingowej. Możliwość komunikacji z klientami w zależności od
przynależności do danego segmentu jest kluczową funkcjonalnością.
Przy użyciu narzędzia automatycznej komunikacji marketingowej jakim jest SALESmanago
możliwe stało się przetransferowanie 15% klientów z off-line do on-line w ciągu 12 miesięcy.
Zostało to osiągnięte poprzez kierowanie komunikatów informacyjnych, edukacyjnych
i promocyjnych, które były indywidualnie dopasowane do każdego z grupy 6000 klientów.
Komunikacja odbywała się zarówno na stronie internetowej poprzez pop-up i push, jak
i poprzez mailing oraz sms. W zależności od zachowania klientów stosowaliśmy proste
automatyczne reguły komunikacji lub też te oparte na workflow.
Kolejnym kanałem do przekazywania treści marketingowej stały się media społecznościowe
z wykorzystaniem grup docelowych w oparciu o custom audience, dzięki czemu otrzymaliśmy
elastycznie zarządzaną bazę kontaktów i kolejny punkt styku z naszymi klientami.
Ważnym elementem działania jest zintegrowanie systemu SALESmanago z innymi systemami
tak jak ERP XL, bramką sms czy Google Analytics, ponieważ dzięki temu stworzyliśmy wspólne
środowisko pracy i wymiany informacji o działaniach klientów. Wybierając narzędzia do
obsługi wyżej opisanych procesów wybraliśmy SALESmanago, gdyż gwarantowało szersze
niż oczekiwane spektrum możliwości oraz zapewniało szybki support w razie wystąpienia
problemów technicznych. Przed nami dalszy proces rozwoju w obszarze komunikacji
marketingowej, w którym z pewnością SALESmanago okaże się nieodzowne i niezawodne.
Klient
Fale Loki Koki to sieć 77 sklepów oraz hurtowni fryzjerskich.
Nasze ponad 30-letnie doświadczenie i funkcjonowania na rynku z sukcesem
stanowi o roli lidera w branży fryzjerskiej.
Fale Loki Koki to także marka produktów, na które składają się profesjonalny sprzęt
oraz nowoczesne akcesoria fryzjerskie. Oferta sieci to starannie wyselekcjonowany
szeroki asortyment marek fryzjerskich, który zaspokaja oczekiwania zarówno
fryzjerów, jak i klientów detalicznych.
Fale Loki Koki to partner biznesowy dla ponad 20 000 salonów fryzjerskich oraz
sieć sklepów gwarantująca największą dostępność ponad 5000 profesjonalnych
produktów. Naszym celem jest kompleksowa i profesjonalna obsługa klientów
w modelu 360°. Realizujemy to zadanie poprzez dostarczenie szerokiego wyboru
wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach, doradztwo biznesowe
oraz szkolenia.
Fale Loki Koki zaopatruje swoich partnerów biznesowych poprzez centrum
logistyczne o powierzchni 7,5 tys. metrów kwadratowych.
Z centrum logistycznego możliwa jest codzienna wysyłka ponad 2000 zamówień
do partnerów biznesowych i indywidualnych.
Fale Loki Koki jest również obecne w ponad 10 europejskich krajach poprzez
współpracę z lokalnymi partnerami. Strategicznymi rynkami są dla nas Łotwa,
Czechy oraz Ukraina.
Nasi klienci i partnerzy inspirują nas do rozwoju. Bazujemy na ich potrzebach
i oczekiwaniach. Bardzo ważne są dla nas relacje, więź oraz poczucie
bezpieczeństwa naszych partnerów. Istotnym motorem napędowych firmy
jest zaangażowany ponad 300 osobowy zespół, Wieloletnie doświadczenie w
połączeniu z nową energią i pomysłami sprawia, że możemy permanentnie się
rozwijać. Doradztwo, opieka, pomoc, serwis to przyszłość komunikacji z rynkiem.
Wyzwania
automatyzacja procesów marketingowych
powiększanie bazy kontaktów poprzez konwersję ruchu na stronie w kontakty opt-in
masowe mailingi są wysyłane do sprecyzowanej grupy odbiorców co przekłada się na świetne statystyki dostarczalności i świetną higienę bazy - bardzo duży udział kontaktów opt-in
prowadzenie omnichanelowej komunikacji z klientami poprzez email, sms, web-push, komunikaty na stronie w formie banerów i pop upów
Rozwiązania
Email marketing
-regularna wysyłka newslettera
Lead generation
-formularze kontaktowe
-pop-upy
Segmentacja
-segmentacja behawioralna, transakcyjna i
deklaratywna
-segmentacja na podstawie lokalizacji
-segmentacja na podstawie płci
-segmentacja na podstawie grup Custom
Audience na Facebooku
-segmentacja na podstawie aktywności
zakupowej kontaktów
Procesy automatyzacji
-badanie aktywności zakupowej kontaktów
poprzez reguły automatyzacji, które dodają
scoring kontaktom
-automatyczne maile po wizycie z kuponem
rabatowym oraz automatyczny sms z
informacją, że w skrzynce mailowej czeka na
nas kupon rabatowy
-zarządzanie segmentami custom audience
poprzez reguły automatyzacji
Mobile marketing
-dzięki możliwości integracji z bramką sms i wysyłce masowych wiadomości z systemu SALESmanago - bardzo często taki sms jest ostatnią interakcją na ścieżce zakupowej klienta
Communication with the customer
-e-mail marketing masowy
-maile dynamiczne
-sms
-komunikacja on-site
-Personal Shopping Inbox
On Site:
-pop upy
-personalizowane banery
-formularz zgody web push
Results
21411%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation
36%
Sprzedaż bezpośrednio wspierana przez system to aż 36% co oznacza, że ostatnią interakcją na ścieżce zakupowej była akcja wywołana przez system SALESmanago.
55,24%
OR wysyłek automatycznych to 55.24% - średnio ponad połowa wiadomości automatycznych jest otwierana przez kontakty.
Możliwości rozwoju
Wdrożenie wyszukiwania za pomocą grafiki Cinderella AI Visual Products Search
Remarketing z wykorzystaniem Google Ads
Wdrożenie Modułu RFM Marketing Automation, który segmentuje Klientów na podstawie dokonywanych przez nich zakupów. Analiza transakcji i segmentacja wychodzi poza samą wartość zakupu i bierze pod uwagę dwa dodatkowe wymiary: częstotliwość i czas jaki upłynął od ostatniego zakupu.