4000%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation
1120%
wyższy współczynnik kliknięć w e-mailach dynamicznych
Szukaliśmy odpowiedniego oprogramowania, które znacznie usprawni prowadzenie działań marketingowych przy jednoczesnej personalizacji ofert pod preferencje klienta. Takie rozwiązania znaleźliśmy w systemie SALESmanago. Wdrożony marketing automation sprawił, że nasze działania znacznie zwiększyły skuteczność w e-commerce. Osiągnęliśmy duże wzrosty współczynników konwersji, ale i otworzyły się nowe możliwości z zakresu CRM. SALESmanago to połączenie wszystkich niezbędnych rozwiązań w jednym miejscu. System jest bardzo intuicyjny, posiada przejrzysty interfejs, a współpraca przebiega wzorowo dzięki opiece profesjonalnego opiekuna.
Klient
Firma wyrasta z osobistego dążenia właścicieli do zaspokojenia własnej potrzeby posiadania modnych, wysokiej jakości ubrań w dużych rozmiarach. Z czasem umocniła pozycję lidera na lokalnym rynku, sukcesywnie poszerzając swoją ofertę. W 2011 roku wdrożyła model eCommerce. Korzystając z platformy Allegro, stała się ogólnopolskim liderem w sprzedaży detalicznej odzieży plus size.
Jednym z priorytetów firmy jest wspieranie lokalnego, polskiego przemysłu.
Wyzwania
aktywizacja oraz gratyfikacja kontaktów zapisanych do programu lojalnościowego
aktywizacja klientów, którzy przestali dokonywać regularnych zakupów
wielokanałowość - używanie wielu kanałów do komunikacji z użytkownikami
automatyzacja procesów marketingowych
prowadzenie atrakcyjnej dla odbiorcy komunikacji omnichannelowej (e-mail, webpush, sms, komunikaty na stronie), pozwalającej na dostarczanie spersonalizowanej oferty w najlepszym dla niego momencie
konieczność dostosowania oferty indywidualnie do każdego klienta
Realizacja
Lead generation
formularze kontaktowe, pop-upy, po wypełnieniu których klient otrzymuje kod rabatowy
wstępna segmentacja na etapie formularza progresywnego poprzez stopniowe zbieranie informacji o kliencie i jego preferencjach zakupowych
informacja o preferencjach klienta przesyłana jest na kartę kontaktu
Procesy automatyzacji
workflow, z wykorzystaniem predykcji zakupowej oraz rekomendacjami 1-to-1 aktywizujące kontakty po zakupie, aby zmniejszyć ryzyko utraty klienta, tym samym zwiększając zyski
workflow dopasowane do progu w programie lojalnościowym (zmienne oferty w zależności od progu oraz bonusowe punkty i rabaty dostosowane do progu programu)
wieloetapowe ominchannelowe ratowanie porzuconego koszyka
On Site
inteligentne rekomendacje produktowe (AI)
wyświetlanie ostatnio oglądanych produktów na dedykowanym widgecie
dynamiczne pop-upy
dedykowany widget zachęcający do zapisu do programu lojalnościowego (wyświetlany kontaktom anonimowym oraz tym niezapisanym)
Komunikacja z klientem
e-mail marketing masowy
maile dynamiczne
web-pushe standardowe i dynamiczne
sms
komunikacja on-site
live chat
Segmentacja
segmentacja behawioralna, transakcyjna i deklaratywna
segmentacja klienta wg odwiedzin na stronie
segmentacja wg przeglądanych oraz zakupionych produktów
segmentacja wg czasu od ostatniego zakupu
segmentacja wg częstotliwości zakupów
segmentacja wg wpływów pieniężnych
segmentacja wg aktywności newsletterowej
segmentacja w oparciu o próg programu lojalnościowego
Efekty
4000%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation.
702%
wyższe średnie CLV kontaktów biorących udział w programie lojalnościowym.
2%
wyższa średnia wartość transakcji z programu lojalnościowego w stosunku do wszystkich transakcji.
17%
całości sprzedaży stanowią transakcje kontaktów z programu lojalnościowego.
51%
całości stanowią transakcje wspierane przez SALESmanago.
59%
wartość współczynnika otwarć e-maili dynamicznych z programu lojalnościowego.
979%
większy OR w stosunku do maili masowych.
26%
wzrost bazy w stosunku do roku poprzedniego.
1120%
wyższy współczynnik kliknięć w e-mailach dynamicznych z programu lojalnościowego w stosunku do e-maili masowych.
Możliwości rozwoju
Wdrożenie Personal Shopping Inbox, aby informować o promocjach i aktualnej ofercie również kontakty anonimowe
Wdrożenie wyszukiwania za pomocą grafiki Cinderella AI Visual Products Search
Remarketing z wykorzystaniem Google Ads