606%
wyższy CTR dynamicznych maili 1-do-1 z porzuconym koszykiem w stosunku do wiadomości masowych
338%
wyższy CTR dynamicznych web pushy 1-do-1 z porzuconym koszykiem w stosunku do powiadomień wysyłanych masowo
SALESmanago to bardzo przydatne narzędzie pozwalające na prowadzenie zautomatyzowanych działań marketingowych skupionych na efektywności. Przyjazny interfejs, duża dawka informacji na stronie oraz wsparcie opiekuna pozwala nawet początkującym użytkownikom szybko odnaleźć się w narzędziu. Możliwości narzędzia pozwalają na dopasowanie spersonalizowanych treści, co wpływa oczywiście na zwiększenie sprzedaży.
Aleksandra Matysek
Sales and Marketing Manager
Pakuten.pl
Klient
Pakuten to sklep internetowy z odzieżą dla kobiet. W swojej ofercie posiadają sukienki, bluzki, komplety dresowe, zestawy ubrań dla mamy i dziecka i wiele innych. Sklep wyróżnia się tym, że większość ubrań powstaje we własnych szwalniach w Polsce, na Pomorzu. Dzięki szerokiej ofercie w konkurencyjnych cenach, kobiety zaopatrzą się w dowolną stylizację na specjalną okazję i na co dzień.
Wyzwania
Zwiększenie ruchu na stronie o nowych potencjalnych klientów dzięki spersonalizowanym treściom dynamicznym.
Wyższa konwersja sprzedaży dzięki rekomendacjom produktowym dopasowanych do preferencji klienta.
Aktywizacja klientów, którzy przestali dokonywać regularnych zakupów.
Rozwiązania
Segmentacja bazy kontaktów
Klienci w systemie, dzięki aktywnemu modułowi analityki RFM, są grupowani w oparciu o swoje dane transakcyjne - w zależności od częstotliwości zakupów, ich wartości oraz czasu od ostatniej transakcji. Ponadto, klienci segmentowani są ze względu na dokonane zamówienie w sklepie internetowym, zapis do newslettera, rejestrację oraz płeć.
Emaile, web pushe dynamiczne 1-do-1 i ratowanie porzuconego koszyka
Klient, który odwiedził kartę produktu nie dokonał żadnego zakupu w przeciągu ostatnich dwóch godzin, otrzymuje maila z ofertą produktów, którymi się interesował. Ponadto osoba, która miała produkty w koszyku, a nie sfinalizowała transakcji, dostaje wiadomość bądź web pusha przypominającego o zawartości porzuconego koszyka. Aby zwiększyć dotarcie do klienta, stosowane są różne kanały komunikacji.
Lead generation
Użytkownik który pozostawi swój adres mailowy, otrzyma kod rabatowy na darmową dostawę. Dzięki wykorzystaniu formularza w formie sidebaru u dołu strony, budowana jest baza nowych klientów.
Kampania aktywizacyjna win-back
Klienci, którzy nie odwiedzili strony przez ostatni miesiąc, otrzymują spersonalizowanego maila z rekomendowanymi produktami.
Śledzenie zainteresowania klienta produktem z wykorzystaniem Widgetu Social Proof
Klienci przeglądając wybrane produkty, otrzymują powiadomienie na stronie z informacją, ilu innych użytkowników w tym momencie dodało produkt do swojego koszyka zakupowego. Dzięki takiemu działaniu pobudzana jest decyzja zakupowa klienta.
Dashboard sprzedażowy
System prezentuje na spersonalizowanych dashboardach na bieżąco proces pozyskiwania kontaktów oraz pozwala na śledzenie wartości wygenerowanych transakcji. Ponadto system obrazuje jak dokładnie wpływa na generowanie przychodu, pokazuje najważniejsze czynniki, przedstawia informacje o ROI oraz efektywności działań marketingowych.
Rezultaty
11.6%
całości sprzedaży generowana jest dzięki wsparciu SALESmanago
37%
sprzedaży dzięki wsparciu SALESmanago generowana jest z masowych mailingów
19%
bazy została pozyskana dzięki wykorzystaniu formularzy na stronie
259%
wyższy OR dynamicznych maili 1-do-1 z porzuconym koszykiem w stosunku do wiadomości masowych
606%
wyższy CTR dynamicznych maili 1-do-1 z porzuconym koszykiem w stosunku do wiadomości masowych
338%
wyższy CTR dynamicznych web pushy 1-do-1 z porzuconym koszykiem w stosunku do powiadomień wysyłanych masowo
Możliwości rozwoju
Predykcje AI - przewidywanie wartości klientów i zysków, jakie można wygenerować poprzez działania marketingowe.
Budowanie zaufania klienta poprzez stworzenie programu lojalnościowego.
Zaawansowana segmentacja klientów ze względu na źródło wizyty oraz transakcje ze źródła w wybranym przedziale czasowym, w oparciu o dynamiczne segmenty.