861%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation
50,4%
OR wiadomości z workflow 50,4% wyższy w stosunku do maili masowych
System SALESmanago zdecydowanie pomógł usprawnić procesy marketingowe w naszej firmie. Jest intuicyjny w obsłudze, bardzo rozbudowany i przejrzysty. Obsługę klienta i wprowadzenie do systemu również oceniamy bardzo dobrze. 11/10!
Klient
“Nasza historia ma początek w 2010 roku - to wtedy przypadkowe spotkanie i rodząca się fascynacja klasyczna modą męską doprowadziły nas do założenia (początkowo domowej) manufaktury szyjącej bardzo niszowe produkty. Dziś, ponad 10 lat później, patrzymy wstecz z niedowierzaniem - jak szybko to się potoczyło! :) Przez cały ten czas obserwowaliśmy gwałtowny wzrost zainteresowania klasyczną męską elegancją, która - choć wciąż niszowa - weszła na salony i pomogła nam rozwinąć skrzydła. W Polsce, w Europie, na całym świecie - razem z trendem rośniemy w siłę my, dumnie podkreślając hasło “Poszetka Worldwide”. Mimo to, nie wstydzimy się, że zaczynaliśmy od ręcznego obszywania poszetek w domu, rękami jednej osoby - ale też chętnie podkreślamy, że wciąż zachowując rodzinny charakter firmy, urośliśmy wielokrotnie!”
Wyzwania
E-commerce:
sklep z elegancką odzieżą męską
i damską oraz akcesoriami i galanterią.
Kierunek działań:
- mechanizmy związane z:
- tagowanie kontaktów na podstawie źródeł pozyskania (wg kategorii),
- tagowanie kontaktów na podstawie zakupionych produktów,
- tagowanie kontaktów na podstawie oglądanych kategorii,
- lead nurturing (edukacja) nowych klientów - kampanie mailowe przygotowujące klienta na zakup,
- newslettery - zachowanie ciągłości w komunikacji z klientem; rabat dla klientów po zapisie na newsletter,
- maile z porzuconym koszykiem zakupowym,
- maile dynamiczne po wizycie klienta na stronie www,
- personalizacja strony www
- wdrożenie live chatu w celu zapewnienia ciągłości komunikacji z klientem i pozyskiwania nowych leadów.
Realizacja
E-mail marketing
Wysyłka masowa obejmuje od 1 do 2 wysyłek tygodniowo i skierowana jest do określonej grupy odbiorców, m.in. z podziałem na polsko i anglojęzycznych klientów.
Mailing informujący o nowościach
i aktualnych promocjach.
Workflow:
Workflow, nazwa: “porzucony koszyk rabat”.
Opis: Jeżeli wystąpił zakup w ciągu ostatnich 6 godzin dodawany jest tag dla kontaktu, jeżeli nie wystąpił zakup wysyłany jest mail po porzuconym koszyku. W kolejnym kroku, jeśli kontakt nie posiada tagu porzucony_koszyk_rabat i ponownie porzuci koszyk wysyłany jest mail z kodem rabatowym. Następnie kontakt jest odpowiednio tagowany i kończy workflow.
Obecnie praca nad dwoma nowymi kampaniami w workflow:
• cross-selling po zakupie
• onboarding dla nowych kontaktów
Web Push:
Dwa aktywne formularze zgody, jeden skierowany do polskojęzycznych klientów,
drugi do anglojęzycznych klientów.
CTR 7.41%
On site:
Lead Generation
Pop-upy z kodem rabatowym zachęcające do zapisu na newsletter w wersji PL i EN. Po zapisie wychodzi wiadomość z kodem rabatowym, która jest zautomatyzowana w regułach. Social Proof na każdej stronie produktu w zależności od wizyt.
Segmentacja:
Segmentacja behawioralna, transakcyjna i deklaratywna. Segmentacja klienta wg odwiedzin na stronie. Segmentacja wg przeglądanych oraz zakupionych produktów. Segmentacja geograficzna, w zależności od kraju.
Komunikacja z klientem:
E-mail marketing masowy.
Web-Pushe standardowe.
Komunikacja on-site.
Maile dynamiczne.
Obecnie praca nad formularzem kontaktowym, wersja PL i EN. Po zapisie wysyłka maila z kodem rabatowym za pomocą reguły.
Efekty
861%
ROI dla wdrożenia Marketing Automation
E-MAIL MARKETING
Ostatnie 12 miesięcy
OR
37,94%
CTR
4,25%
Wyniki zostały osiągnięte w bardzo krótkim czasie - 3 miesięcy - wysyłka odbywa się od grudnia 2021
WORKFLOW
/ analityka wiadomości
Ostatnie 12 miesięcy
OR
57,08%
CTR
6,33%
Wysyłka wiadomości w czasie rzeczywistym w odpowiedzi na zachowania klienta
50,4%
OR wiadomości z workflow 50,4% wyższy w stosunku do maili masowych oraz CTR wiadomości z workflow 48,9% wyższy w stosunku do maili masowych. Wyniki osiągnięte w bardzo krótkim czasie (okres 3 miesięcy).
Możliwości rozwoju
Wdrożenie wyszukiwania
za pomocą grafiki
Cinderella AI Visual
Products Search.
Wdrożenie Personal Shopping Inbox, aby informować o promocjach i aktualnej ofercie również kontakty anonimowe.