Email marketing umarł? Email marketing nie jest już sexy, zdetronizowany przez aplikacje mobilne i social media? Trąci myszką? Bzdura!.
Email marketing wciąż ma najwyższe ROI ze wszystkich działań marketingowych – osiąga 4,300% (Direct Marketing Association).
To również preferowany przez klientów kanał komunikacji marketingowej, a zarazem najtańszy kanał komunikacji z klientami dla marketerów.
Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Was ebooka, który zbiera najważniejsze informacje o tym kanale marketingu wraz ze sposobem na wdrożenie działań marketing automation.
Pobierz ebooka: 10 przykazań Email Marketingu
Zalety email marketingu
Email pozostaje najbardziej ekonomicznym kanałem marketingu, wykazującym jednocześnie najwyższy zwrot. Do jego zalet zalicza się:
-
niski koszt
-
ogromne możliwości personalizacji
-
możliwość częstego stosowania
-
segmentacja użytkowników
-
wygoda testowania skuteczności poszczególnych kampanii
-
możliwość śledzenia reakcji indywidualnych użytkowników
-
brak szkodliwego wpływu na środowisko naturalne
-
sprzedażowy charakter (w porównaniu np. do social media, które w większym stopniu budują zaangażowanie, ale nie sprzedają)
-
bardzo prosty do wdrożenia działań marketing automation.
Klienci kochają emaile
58% klientów deklaruje, że email to ich preferowany kanał otrzymywania wiadomości od firm. Jednocześnie 32% wolałoby otrzymywać mniej wiadomości, ponieważ są powtarzalne.
Respondenci badania Adobe spędzają 6 godzin dziennie sprawdzając maile. Najczęściej robią to podczas wykonywania inni czynności, takich jak:
-
Oglądanie telewizji (70%)
-
W łóżku (50%)
-
W toalecie (42%)
-
Podczas rozmowy telefonicznej (43%)
-
Podczas prowadzenia samochodu (18%).
70% klientów korzysta ze zniżek czy kuponów, jakie otrzymują na maila.
Ten ebook opowiada o tym, jak w pełni wykorzystać Email Marketing: wciąż najpotężniejsze narzędzie, jakie masz do dyspozycji, by budować więzi z klientami i sprzedawać.
Poprzez zastosowanie działań marketing automation dla email marketing, jesteś w stanie sprawić, że klienci pokochają Twoje emailie. Co więcej, nie będą musieli na nie czekać, ponieważ dostaną wtedy, gdy faktycznie będą ich potrzebować.
Statystyki Email Marketingu
-
Całkowita ilość skrzynek pocztowych na świecie ma sięgnąć 3 miliardów pod koniec 2016 r.
-
To oznacza, że jest ich 3 x więcej, niż kont na Facebooku i Twitterze razem wziętych.
-
70% klientów otwiera maile od firm, ponieważ szukają kuponu, zniżki czy oferty specjalnej.
-
Przeciętny użytkownik otrzymuje 416 wiadomości komercyjnych miesięcznie.
-
Firmy wysyłające powyżej 100 000 emaili miesięcznie, odnotowują ROI na poziomie 94%.
-
66% klientów online dokonało zakupu w wyniku otrzymania wiadomości email
-
Marketerzy wydają przeciętnie 15% budżetu na email marketing.
Trendy w email marketingu
Przyszłość email marketingu wyznaczają 3 kluczowe trendy.
1. Mobile
Według Litmus, 49% emaili otwieranych jest na urządzeniach mobilnych.
67% użytkowników smartfonów korzysta z tych urządzeń do sprawdzania poczty. Wśród ich szczególnie mobilni są klienci Gmaila, z których 75% korzysta z poczty na smartfonie. Aby wyobrazić sobie, o jakiej ilości mówimy, dodajmy, że Gmail ma 900 milionów użytkowników.
Trend rozwija się dynamicznie: liczba maili otwieranych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 180% w przeciągu ostatnich 3 lat.
2. Personalizacja i Marketing Automation
Zmieniły się także oczekiwania klientów względem otrzymywanych od marek wiadomości. Nie chcą już biuletynów, lecz dynamicznej relacji, w której firma odpowiada na nasze aktualne potrzeby. Stąd maile transakcyjne, czyli punktowe wiadomości, wysyłane indywidualnie do użytkowników w odpowiedzi na jakieś ich działania (np. email powitalny, potwierdzenie zapisu na event, ratowanie porzuconych koszyków) wykazują 2-5 razy wyższą skuteczność zakupową (Experian).
Spersonalizowane oferty wykazują o 29% wyższe Open Rate i o 41% wyższe CTR niż niespersonalizowane wiadomości(Experian).
Użytkownicy – ich zachowania o preferencje – w dużo większym stopniu niż kiedyś kształtują komunikację. Wraz z rozpowszechnianiem się software klasy Marketing Automation coraz więcej firm może analizować reakcje swoich odbiorców i wykorzystywać tę wiedzę do tworzenia kampanii, a także budować automatyczne emaile, odpowiadające sytuacji konkretnego użytkownika. Nie bez znaczenia jest także większa popularność testów A/B, dzięki którym to użytkownikom oddajemy głos.
Marketerzy zamiast szukać uniwersalnych prawideł, skupiają się na badaniu swojej publiczności i jej preferencji oraz zwyczajów, zarówno w zakresie czasu wysłania, jak i treści wysyłki.
3. Zacierająca się granica między B2B i B2C i ecommerce
87% użytkowników sprawdza pocztę służbową i prywatną razem, równolegle. Łączymy konta i sprawdzamy pocztę prywatną w pracy, a prywatną – w domu. Granica między biurem a domem przestała być rygorystyczna, co zaowocowało także zmianą w stylu prowadzenia kampanii marketingowych. Wobec rosnącej liczby prosumentów, e-commerce i segment B2C zaadaptowały chętnie właściwą dla B2B strategię Lead Nurturing, zaś B2B przestało bombardować klientów poważnymi wiadomościami w urzędniczym tonie.
Czego dowiesz się z ebooka 10 przykazań Email Marketingu?
Ebook przeznaczony jest dla wszystkich, którzy używają email marketingu, w B2B, B2C i Ecommerce. Porady znajdą zastosowanie zarówno w duzych przedsiębiorstwach, mniejszych firmach jak i esklepach.
Z naszego ebooka dowiesz się:
-
Jak krok po kroku przeprowadzić skuteczną kampanię email,
-
Jak mierzyć efektywność kampanii,
-
Jakie typy wiadomości są najskuteczniejsze,
-
Jak wykorzystać platformę Marketing Automation do podniesienia otwieralności oraz klikalności Twoich wiadomości,
-
Jak zredagować temat, treść i CTA,
-
Jak organicznie budować bazę adresów i nie wpadać do spamu,
-
Kiedy wysyłać wiadomości.
Tego i inne nasze poradniki znajdziecie w Biblioteczce Marketera.