Analityka i automatyzacja transakcyjna

 
Korzystaj z SALESmanago przez 30 dni za darmo

Kompletny moduł analizujący dane transakcyjne generowane przez firmę. Dzięki jego wykorzystaniu możliwe jest tworzenie zaawansowanych segmentów klientów na bazie dokonywanych przez nich zakupów oraz budowanie grup klientów zgodnie z aktywnością zakupową. W oparciu o gromadzone informacje pozwala na pełną automatyzację i dopasowanie komunikacji marketingowej i sprzedażowej.

 

Analityka transakcyjna dotyczy również skuteczności reguł automatyzacji i e-mail marketingu. System SALESmanago Marketing Automation dokładnie wylicza wartość sprzedaży i konwersję uzyskaną z konkretnej wysyłki oraz automatyzacji.

 

Analiza transakcyjna reguł automatyzacji i e-Mail Marketingu

 

Dla każdej wysyłki i każdej reguły automatyzacji zaawansowana analityka wylicza najważniejsze parametry pozwalające zmierzyć ROI (Rate of Investment) z akcji i ocenić jej efektywność. Dostępne statystyki to:

  • wartość transakcji – sumaryczna wielkość wszystkich transakcji dokonanych przez klientów w wyniku konkretnej akcji
  • ilość oraz minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – podstawowa statystyka pokazująca ile konwersji zostało wygenerowanych i o jakim przekroju wartości
  • konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – wylicza jaki procent osób, które kliknęły w link otrzymanego komunikatu przeszło na stronę WWW i dokonało zakupu

Segmentacja i analiza transakcyjna

 

Segmentacja bazy kontaktowej na podstawie dokonywanych zakupów pozwala skutecznie planować akcje typu win back, cross- selling, upselling a przede wszystkim lepiej dopasować każdy kolejny komunikat ofertowy kierowany do klienta w formie wiadomości e-mail, rekomendacji na stronie WWW czy kampaniach reklamowych w sieciach RTB.

SALESmanago może automatycznie tworzyć segmenty kontaktów na podstawie parametrów dokonanych transakcji spośród których najważniejszymi są:

  • Zakupiony produkt
  • Cena produktu
  • Kategoria produktu
  • Lokalizacja zakupu – sklep online, sklep stacjonarny i jego adres

W ten sposób system automatycznie tworzy grupy osób, które dokonują podobnych zakupów i pozwala automatycznie kierować do nich dopasowane akcje najczęściej polegające na dosprzedaży produktów uzupełniających lub eksploatacyjnych.

Dodatkowo zyskujemy informacje jakie produkty są najczęściej kupowane w jakim kanale sprzedaży i lokalizacji.

 

Automatyzacja i dopasowanie komunikacji na bazie analizy transakcji

 

Automatyzacja komunikacji w SALESmanago na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:

  • Dynamiczne wiadomości e-mail po wizycie kontaktu na stronie WWW – mogą zawierać jednocześnie produkty pasujące do zakupionych przez daną osobę, oglądane w trakcie ostatnie wizyty oraz oglądane kiedykolwiek, nie zakupione a właśnie przecenione.
  • Inteligentne rekomendacje produktowe na stronie WWW – w ramkach produktowych każdy Klient zobaczy ofertę wygenerowaną specjalnie dla niego na bazie jego profilu.
  • Automatyczne dopasowanie wysokości rabatu do profilu Klienta – system może automatycznie sterować wielkością przypisanego rabatu na podstawie ostatniej zakupu lub dostosować go do coraz większej, mniejszej lub stałej aktywności zakupowej.
  • Kampanie reklamowe w sieciach RTB – dokonanie transakcji może automatycznie wyłączać konkretną kampanię dla konkretnej osoby i jednocześnie uruchamiać kolejną z treścią dopasowaną indywidualnie. Np. z akcesoriami/szkoleniami do zakupionego produktu/usługi.
  • Kampanie obsługujące cały Cykl Życia Klienta – na bazie dokonanych zakupów i zainteresowań konkretnej osoby system może automatycznie zmieniać ofertę tak aby pasowała do zmieniających się potrzeb Klienta. Np. wraz z upływem czasu Klient będzie otrzymywał produkty dopasowane do zmieniającego się wieku dziecka.

Korzyści dla użytkownika

 

Automatyzacja komunikacji w SALESmanago Marketing Automation na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:

  • Uzyskanie kompletnych profili klientów składających się ze wszystkich dostępnych informacji
  • Możliwość planowania i programowania długofalowych procesów ofertowania Klienta na bazie dokonanych przez niego zakupów
  • Zwiększenie retencji Klientów dzięki automatycznym akcjom posprzedażowym win back, cross i upsell
  • Zwiększenie konwersji z wiadomości e-mail o 400%, dzięki dynamicznym treściom dopasowanym do transakcji i intencji zakupowych
  • Wydłużenie czasu spędzanego przez Klientów na stronie WWW. Dokładne dopasowanie wraz z treściami dynamicznymi sprawia, że średni czas wizyty klienta na stronie WWW rośnie z 3 do 5 minut.