AdRemarketing z Google DoubleClick

AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł, który umożliwia targetowanie reklam display 1-do-1, dopasowanych do potrzeb każdego pojedynczego użytkownika w sieci reklamowej RTB. Oznacza to, że każdemu użytkownikowi będzie wyświetlany jeden, specjalnie dla niego przygotowany komunikat.

Dzięki AdRemarketing możemy z łatwością targetować reklamy display z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, czy podobnymi do tych zakupionych lub w oparciu o dowolne dane o kliencie (np. etap w lejku sprzedażowym na którym się znajduje).

Google DoubleClick

To platforma do zarządzania wyszukiwarką i producent największego ad-serwera przez Google, który pomaga agencjom i marketerom w efektywnym zarządzaniu kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach na całym świecie.

Główną zaletą Google DoubleClick jest możliwość targetowania reklam video oraz bannerów na stronach www oraz śledzenie użytkowników sieci, którzy je przeglądają.

Digital Body Language i siła personalizacji

System SALESmanago Marketing Automation umożliwia analizę zachowań osób odwiedzających stronę internetową (Digital Body Language), i na tej podstawie automatycznie tworzy profile behawioralne, uzupełnione o dane transakcyjne, wszystkich użytkowników zidentyfikowanych, jak i anonimowych.

Dzięki zgromadzonym danym na temat każdego potencjalnego oraz już istniejącego klienta w CDP SALESmanago, a następnie połączeniu jego profilu z identyfikatorem systemu HSM Audience, możesz w pełni spersonalizować komunikat we wszystkich kanałach komunikacji, dostarczając właściwych ofert, do właściwych osób we właściwym czasie i właściwym miejscu.

Jak działa AdRemarketing z Google DoubleClick

  • Użytkownik wchodzi na stronę www i ogląda jeden produkt – obuwie sportowe marki “A”
  • Po 10 minutach przeglądania innych produktów użytkownik opuszcza stronę, nie podejmując żadnej aktywności zakupowej
  • Po 2 dniach użytkownik, przeglądając inną stronę internetową widzi na panelu reklamowym DoubleClick reklamę z butami sportowymi marki “A”

W tym samym scenariuszu jest możliwość zarekomendowania użytkownikowi produktu podobnego do oglądanego, który aktualnie jest przeceniony, bądź tego samego produktu w wersji premium, zwiększając tym samym wartość potencjalnego koszyka zakupowego.

Personalizując komunikat, system SALESmanago Marketing Automation wykorzystuje m.in. takie zmienne jak:

  • LTV (długoterminowa wartość klienta)
  • Cykliczność dokonywanych zakupów
  • Cykl życia produktu
  • Etap w procesie zakupowym

Dodatkowo dla firm działających w branży eCommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów czy ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online.

System rekomendacji oparty jest na dotychczas zebranych informacjach, zainteresowaniach i preferencjach klienta, by wyświetlać mu reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.

Nowe możliwości targetowania dynamicznych reklam z Google DoubleClick:

  • Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
  • Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail oraz innych kanałach komunikacji
  • Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
  • Pokazywanie produktów zgodnych z cyklem życia klienta (LTV)
  • Automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
  • Dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
  • Przypomnienie produktów pozostawionych w koszyku online

Połączenie SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim.

Remarketing dynamiczny pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe, rozwijać strategię win-back, zachęcając użytkowników odwiedzających stronę internetową do powrotu i dokonania zakupu.

Korzyści z zastosowania hipertargetowanych reklam:

  • Optymalizacja kosztów prowadzonych kampanii reklamowych
  • Pełna personalizacja komunikacji z konkretnym użytkownikiem w kanale reklamowym
  • Zwiększenie ruchu i konwersji na stronie www
  • Nowa metoda aktywizacji klientów
  • Automatyczne uruchamianie oraz wyłączenie reklam displayowych dla użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali konwersji zakupu na produkt abonamentowy (lub kupowany cyklicznie) i powrót z komunikacją do takiej osoby tuż przed zakończeniem okresu świadczenia usługi.

Remarketing dynamiczny dzięki integracji z HSM Audience staje się w tej chwili jednym z najlepszych i dość prostych do wdrożenia narzędzi, które tworzą zupełnie nowy wymiar targetowania reklam.

Od teraz klienci mają możliwość wykorzystania zupełnie nowego kanału do dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, jako alternatywa i uzupełnienie dla tradycyjnych źródeł komunikacji z użytkownikami.