AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł, który umożliwia targetowanie reklam display 1-do-1, dopasowanych do potrzeb każdego pojedynczego użytkownika w sieci reklamowej RTB. Oznacza to, że każdemu użytkownikowi będzie wyświetlany jeden, specjalnie dla niego przygotowany komunikat.
Dzięki AdRemarketing możemy z łatwością targetować reklamy display z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, czy podobnymi do tych zakupionych lub w oparciu o dowolne dane o kliencie (np. etap w lejku sprzedażowym na którym się znajduje).
Google DoubleClick
To platforma do zarządzania wyszukiwarką i producent największego ad-serwera przez Google, który pomaga agencjom i marketerom w efektywnym zarządzaniu kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach na całym świecie.
Główną zaletą Google DoubleClick jest możliwość targetowania reklam video oraz bannerów na stronach www oraz śledzenie użytkowników sieci, którzy je przeglądają.
Digital Body Language i siła personalizacji
System SALESmanago Marketing Automation umożliwia analizę zachowań osób odwiedzających stronę internetową (Digital Body Language), i na tej podstawie automatycznie tworzy profile behawioralne, uzupełnione o dane transakcyjne, wszystkich użytkowników zidentyfikowanych, jak i anonimowych.
Dzięki zgromadzonym danym na temat każdego potencjalnego oraz już istniejącego klienta w CDP SALESmanago, a następnie połączeniu jego profilu z identyfikatorem systemu HSM Audience, możesz w pełni spersonalizować komunikat we wszystkich kanałach komunikacji, dostarczając właściwych ofert, do właściwych osób we właściwym czasie i właściwym miejscu.
Jak działa AdRemarketing z Google DoubleClick
-
Użytkownik wchodzi na stronę www i ogląda jeden produkt – obuwie sportowe marki “A”
-
Po 10 minutach przeglądania innych produktów użytkownik opuszcza stronę, nie podejmując żadnej aktywności zakupowej
-
Po 2 dniach użytkownik, przeglądając inną stronę internetową widzi na panelu reklamowym DoubleClick reklamę z butami sportowymi marki “A”
W tym samym scenariuszu jest możliwość zarekomendowania użytkownikowi produktu podobnego do oglądanego, który aktualnie jest przeceniony, bądź tego samego produktu w wersji premium, zwiększając tym samym wartość potencjalnego koszyka zakupowego.
Personalizując komunikat, system SALESmanago Marketing Automation wykorzystuje m.in. takie zmienne jak:
-
LTV (długoterminowa wartość klienta)
-
Cykliczność dokonywanych zakupów
-
Cykl życia produktu
-
Etap w procesie zakupowym
Dodatkowo dla firm działających w branży eCommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów czy ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online.
System rekomendacji oparty jest na dotychczas zebranych informacjach, zainteresowaniach i preferencjach klienta, by wyświetlać mu reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.
Nowe możliwości targetowania dynamicznych reklam z Google DoubleClick:
-
Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
-
Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail oraz innych kanałach komunikacji
-
Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
-
Pokazywanie produktów zgodnych z cyklem życia klienta (LTV)
-
Automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
-
Dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
-
Przypomnienie produktów pozostawionych w koszyku online
Połączenie SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim.
Remarketing dynamiczny pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe, rozwijać strategię win-back, zachęcając użytkowników odwiedzających stronę internetową do powrotu i dokonania zakupu.
Korzyści z zastosowania hipertargetowanych reklam:
-
Optymalizacja kosztów prowadzonych kampanii reklamowych
-
Pełna personalizacja komunikacji z konkretnym użytkownikiem w kanale reklamowym
-
Zwiększenie ruchu i konwersji na stronie www
-
Nowa metoda aktywizacji klientów
-
Automatyczne uruchamianie oraz wyłączenie reklam displayowych dla użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali konwersji zakupu na produkt abonamentowy (lub kupowany cyklicznie) i powrót z komunikacją do takiej osoby tuż przed zakończeniem okresu świadczenia usługi.
Remarketing dynamiczny dzięki integracji z HSM Audience staje się w tej chwili jednym z najlepszych i dość prostych do wdrożenia narzędzi, które tworzą zupełnie nowy wymiar targetowania reklam.
Od teraz klienci mają możliwość wykorzystania zupełnie nowego kanału do dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, jako alternatywa i uzupełnienie dla tradycyjnych źródeł komunikacji z użytkownikami.