Allekurier Case Study

AlleKurier poprzez działania marketing automation uspójnił komunikację multichannel, która zwiększa konwersję kampanii marketingowych o 50%, a poprzez efektywną segmentację bazy oraz indywidualizację ofert regularnie osiąga OR na poziomie 200% średniej wartości OR na rynku.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Allekurier

AlleKurier to platforma do nadawania przesyłek kurierskich na terenie Polski, UE i całego świata. Firma świadczy usługi z zakresu kurierskich przesyłek drogowych i lotniczych. Twórcy serwisu zajmują się transportem już od 1992 roku. Doświadczenie, jakie przez ten czas nabyli, pozwala na kompleksową obsługę dowolnego rodzaju przesyłek, które przed zleceniem wysyłki można wcześniej również wyceniać dzięki łatwym kalkulatorom.

Wyzwania do wdrożenia marketing automation:

  • Silna konkurencja rynkowa – konieczność konwersji użytkowników odwiedzających stronę na potencjalnych klientów i generowania sprzedaży.
  • Możliwość korzystania z oferty wielokrotnie – klienci zadowoleni jakością usług mogą korzystać z nich wielokrotnie, dlatego kluczowa jest stała komunikacja i odpowiednie przypominanie im o ofercie.
  • Konieczność prezentacji treści istotnych dla klienta – zainteresowanie konkretną usługą powinno skutkować ograniczeniem komunikacji tylko do niej – małe możliwości prezentacji ofert alternatywnych.

Realizacja strategii marketing automation:

System automatycznie przypisuje klientom tagi w zależności od tego jakimi usługami się interesowali na stronie WWW:

  • Automatyczna segmentacja klientów
  • Automatyczna wysyłka maili z ofertą do specyficznych grup kontaktów – System dzięki analizie zainteresowania klienta ofertą na stronie przesyła dodatkowe informacje związane z nią, by dodatkowo przekazać dla klienta treści, które mogą zachęcić go do skorzystania z niej.
  • Retargeting w mediach społecznościowych – Dzięki integracji z Facebook, użytkownicy odwiedzający stronę WWW są retargetowani ofertą również w mediach społecznościowych, gdzie wyświetlane są przypomnienia o ofercie w postaci banerów reklamowych.
  • Pozyskiwanie danych klientów dzięki formularzom kontaktowym – Każdy klient wypełniający formularz na stronie trafia od razu do bazy SALESmanago Marketing Automation, rozpoczyna być monitorowany i jest segmentowany zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.
  • Wykorzystywanie testów A/B do optymalizacji wyników kampanii e-mail marketingowych – Każda wysyłka mailingowa poprzedzona jest wysyłką testu A/B w celu zapewnienia najlepszych współczynników otwarć i kliknięć.

Efekty wdrożenia marketing automation:

  • 200% wyższy OR masowych, segmentowanych mailingów w porównaniu do średniej w branży 50% wzrost współczynnika konwersji dla kampanii realizowanych przez SALESmanago w stosunku do innych kampanii.
  • 33% konwersja w procesie aktywizacji nowych klientów do wysyłania paczek.

Możliwości rozwoju działań marketing automation:

Wprowadzenie integracji z Facebook Lead Ads w celu pozyskiwania danych potencjalnych klientów z poziomu mediów społecznościowych i dalsza komunikacja z nimi w innych kanałach Wdrożenie web push do komunikacji z klientami przez przeglądarkę internetową nawet bez posiadania ich danych kontaktowych w bazie.

“Dzięki wdrożeniu SALESmanago i komunikatom precyzyjnie kierowanym do poszczególnych odbiorców zauważalnie zwiększyliśmy konwersje.”
Łukasz Siwko, Brand manager, AlleKurier