Automatic Sales Chat to moduł pozwalający na stworzenie automatycznej rozmowy z użytkownikiem prowadzonej przez Facebookowy komunikator Messenger. Wykorzystanie tej funkcji SALESmanago Marketing Automation gwarantuje natychmiastową reakcję na zapytania klientów, przez co żadne z nich nie pozostanie bez odpowiedzi. Mechanizm działania Automatic Sales Chat opiera się na zasadzie sztucznej inteligencji, przy czym jego konfiguracja jest bardzo prosta. Automatic Sales Chat dostępny w SALESmanago Marketing Automation to rozwiązanie idealne dla działań B2B oraz B2C.
Jak działa Automatic Sales Chat
W celu wdrożenia automatycznej konwersacji należy zacząć od przygotowania scenariusza rozmowy z dostępnych elementów. Podstawowe elementy to:
-
Tekst bota – komenda, dzięki której wprowadzasz tekst, który będzie wyświetlany użytkownikom;
-
Czekaj na konsultanta – w każdej chwili konsultant może dołączyć do konwersacji przerywając automatyczną wymianę zdań klienta z botem, bądź można wymusić przerwanie tej rozmowy i dać wyraźny sygnał klientowi, aby poczekał aż do rozmowy dołączy konsultant;
-
Komenda użytkownika – pozwala na rozgałęzienie konwersacji w zależności od zdefiniowanych konkretnych słów, które użytkownik musi wprowadzić, aby przejść do dalszego etapu konwersacji;
-
Komenda użytkownika – przyciski – pozwala na zasugerowanie jednej z 5 opcji, którą użytkownik może wybrać. Każda z opcji pozwala na automatyczne przejście do następnego etapu konwersacji;
Dodatkowo dla firm działających w obrębie sektora eCommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczone w pliku XML dostępny jest moduł eCommerce. Dzięki niemu można poznać dokładne preferencje użytkownika i, w zależności od zebranych informacji, automatycznie zarekomendować do 5 produktów. Dostępne zapytania to:
-
Minimalna cena
-
Maksymalna cena
-
Kategoria produktu
-
Nazwa produktu
-
Opis produktu
-
Kolor produktu
Tworzenie rozbudowanych scenariuszy w SALESmanago Marketing Automation jest bardzo przyjemne, proste i intuicyjne, dzięki zastosowaniu kreatora. Zanim chat zostanie zaimplementowany na profilu na Facebooku można przetestować całą konwersację, wykorzystując w tym celu dostępny w SALESmanago Chat Tester.
Korzyści dla użytkownika:
-
Rekomendowanie w czasie rzeczywistym produktów i usług dopasowanych do potrzeb i zainteresowań konsumentów
-
Bardzo prosta implementacja
-
Tworzenie wielojęzycznych konwersacji
-
Możliwość zaplanowania pełnej konwersacji z klientem
-
Nielimitowana ilość scenariuszy
-
Wsparcie pracy działu marketingu i obsługi klienta
-
Rozszerzenie komunikacji z klientem o nowy kanał
-
Dotarcie z ofertą do szerszego grona użytkowników
-
Wyróżnienie się na tle konkurencji
Opinie klientów
„Polecam SALESmanago do wsparcia działań marketingowych. Korzystamy z sukcesem z możliwości systemu na wielu płaszczyznach m.in. e-mail marketing, website marketing, wysyłka SMS. Kolejne nowe funkcje wdrażamy dzięki niezawodnemu wsparciu działu OBSŁUGI klienta. Współpraca i komunikacja z SALESmanago przebiega wzorowo dzięki czemu rozwijamy nasze działania Marketing Automation.” Jacek Łazarewicz, Marketing Manager, Nexterio