Liczba rezerwacji wycieczek przez Internet rośnie w tempie 30% rocznie. Obok branży hotelarskiej to właśnie wycieczki są towarami najczęściej poszukiwanymi i kupowanymi w sieci. Ogromna ilość szybko kończących się ofert stawia wysokie wymagania przed marketerami – trafienie z aktualną ofertą w potrzeby wszystkich odbiorców jest prawie niewykonalne przy zastosowaniu klasycznych narzędzi. Dlatego to w tej branży Marketing Automation może w pełni pokazać swoje możliwości.
System SALESmanago Marketing Automation jest z sukcesem wykorzystywany zarówno przez biura podróży łączące sprzedaż klasyczną z commerce, takie jak Rainbow czy Travel Planet, jak i biura skupiające się w pełni na pozyskiwaniu klientów przez Internet.
Jak biura podróży wykorzystują Marketing Automation
Dynamiczne oferty mailowe:
-
Mail dynamiczny po wizycie na stronie oferujący oglądane ostatnio wycieczki.
-
Mail dynamiczny reaktywujący klientów po kilku tygodniach od ostatniej wizyty.
-
Mail dynamiczny dopasowany do całej historii wizyt.
-
Mail dynamiczny dopasowany do danych transakcyjnych – oferujący wycieczki do miejsc powiązanych z poprzednio zakupionymi wyjazdami przez klienta.
-
Dynamiczny mail ratujący porzucony koszyk.
-
Dynamiczne tematy wiadomości email wykorzystujące wiedzę o krajach którymi interesował się kontakt.
Dynamiczna treść na stronie
-
Dynamiczny pop-up z propozycją pomocy przy wyborze wycieczki.
-
Progresywne pop-upy dla niemonitorowanych kontaktów z propozycją zapisu na newsletter.
-
Dynamiczne systemy rekomendujące wycieczki, które zostały pominięte podczas wizyty kontaktu.
-
Indywidualne wyświetlanie komunikatów marketingowych on-site w czasie rzeczywistym. Sterowane manualnie przy wykorzystaniu wiedzy o tym kto znajduje się na stronie www.
E-mail Marketing+
-
Klasyczne newslettery monitorujące klientów.
-
Maile urodzinowe.
-
Welcome Message po zapisie na newsletter.
-
Drip campaign – seria wiadomości edukacyjnych wysyłanych po rozpoznaniu kontaktu na wczesnym etapie procesu zakupowego.
-
Lead Nurturing – inteligentne cykle wiadomości dobierane na podstawie aktualnego zainteresowania kontaktu
-
Win-back – mailingi segmentowane do byłych, nieaktywnych od dłuższego czasu klientów.
-
Mailingi segmentowane według przeglądanych krajów i regionów.
Wspieranie sprzedaży bezpośredniej
-
Zintegrowany moduł call-center podsyłający priorytetowe leady wraz z pełnym profilem behawioralnym i scenariuszem rozmowy.
-
Alerty do działów handlowych po stwierdzeniu zainteresowania.
-
Zautomatyzowane kampanie sprzedażowe samoistnie przenoszące kontakty na dalsze etapy w momencie wzrostu zainteresowania / spełnienia określonych wcześniej wymagań.
Lead Generation:
-
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
-
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
-
Alerty w czasie rzeczywistym wysyłające informacje o wizycie kontaktu na stronie do działu handlowego.
-
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
-
Sidebary/popupy z zapisem na newsletter + wysyłanie kodów rabatowych w zamian za zapis.
-
System rekomendacji w czasie rzeczywistym.
-
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie aktywności danego kontaktu.
Korzyści ze stosowania Marketing Automation
Dynamiczne emaile i treści na stronie biura podróży podnoszą skuteczność marketingu online nawet o 400%. Rainbow zwiększa udział sprzedaży online z 12 do 25%. Działy call center mogą wykorzystać informacje o kontakcie z SALESmanago Marketing Automation jeszcze przed wykonaniem telefonu, by skuteczniej prowadzić rozmowy sprzedażowe.