Customer Value Marketing to strategia marketingowa zaprojektowana specjalnie dla marketerów B2C, bazuje na koncepcji wartości Klienta i Marketing Automation. Customer Value Marketing skupia się na budowaniu jak największej wartości Klienta w czasie, a w praktyce na maksymalizowaniu przychodu per Klient.
Customer Value Marketing redefiniuje tradycyjnie pojmowany marketing outbound dzięki wdrożeniu zaawansowanych metod segmentacji klientów. Bazują one na analityce RFM (Recency – czas od ostatniego zakupu, Frequency – częstotliwość zakupów, Monetary – wartość zakupów) wspartej analizą behawioralną (Digital Body Language). Mogą zostać użyte do stworzenia wielokanałowej struktury automatyzacji procesów marketingowych, aktualizowanej w czasie rzeczywistym i uwzględniającej pełen cykl życia każdego z klientów: od lead generation, aż po stworzenia najbardziej precyzyjnego i wartościowego segmentu oraz tworzenie i pielęgnację długoterminowych relacji.
Customer Value Marketing – komunikacja z Klientem
CVM korzysta z tradycyjnych kanałów outboundowych(marketing wychodzący), takich jak:
-
e-Mail Marketing – dynamiczne wiadomości e-mail, newslettery,
-
Strona WWW – dynamiczne rekomendacje produktowe, personalizowane formularze kontaktowe (pop-up)
-
Social Media – kampanie reklamowe i Facebook Custom Audiences
-
Mobile Marketing – sms, vms, push i aplikacje mobilne
-
Telemarketing i sprzedaż bezpośrednia.
Każdy z tych kanałów może zostać jednocześnie wykorzystany do budowania nieliniowych procesów marketingowych (w odróżnieniu od procesu liniowego typowego dla sektora B2B) i dostarczania właściwej, spersonalizowanej oferty do właściwych osób i w najlepszym momencie. Wszystko to może dziać się w czasie rzeczywistym i w wielu kanałach.
Customer Value Marketing – outbound ważniejszy niż inbound w B2C
Customer Value Marketing jest strategią marketingową, stojącą w opozycji do inbound marketingu zaprojektowanego dla marketerów B2B i głównie skierowanego na generowanie leadów. Służy do przyciągania i edukowania klientów, przez różne stadia lejka sprzedażowego i przyciągania ruchu na stronę przy użyciu interesujących treści.
Podstawową techniką wykorzystywaną w Customer Value Marketing do osiągania wyznaczonych celów jest oparta na RFM automatyzacja marketingu, wykorzystująca dynamiczną segmentację klientów uzależnioną od przeprowadzonych transakcji i wspartą danymi behawioralnymi danego klienta na platformie Marketing Automation. Ten dynamiczny, bazujący na RFM, 360-stopniowy obraz klienta może posłużyć do stworzenia zupełnie nowej struktury automatyzacji procesów marketingowych, wykorzystujących email, dynamiczne treści na stornie WWW, kanał mobilny, media społecznościowe, sieci reklamowe, POS-y i sprzedaż bezpośrednią by konwertować klientów do segmentów o najwyższej wartości.
Przykłady wykorzystania:
-
dedykowane kampanie marketingowe dla Klientów Premium – kupujących najwięcej i najczęściej
-
automatyczne akcje rabatowe dla Klientów spadających do mniej wartościowych segmentów
-
dynamiczne dopasowanie rekomendacji produktowej na stronie WWW i w wiadomości e-mail do średniego poziomy wydatków Klienta
-
skuteczniejsze kampanie reklamowe do grup Facebook Custom Audiences budowanych na podstawie aktywności zakupowej Klientów
Korzyści biznesowe:
-
realne budowanie przychodu i sprzedaży firmy przez działania marketingowe na kierunkowane na budowanie wartości Klienta (wpływów per Klient w czasie)
-
maksymalizacja przychodu uzyskiwanego z każdego pozyskanego Klienta
-
kampanie marketingowe dopasowujące się do zmieniającej się w czasie wartości Klienta
-
odmienne strategie marketingowe dla różnych grup Klientów, ze względu na ich aktywność zakupową
Opinie klientów
„Innowacyjne rozwiązania oraz dynamiczny wzrost bazy mailingowej klientów – polecamy współpracę z SALESmanago!”
Zespół Taiwangun, taiwangun.com