Zakup samochodu to długotrwały proces poszukiwania, porównywania i konfigurowania, aby wybrać najlepsze rozwiązanie. Wiedza o rzeczywistych potrzebach odbiorcy pozwala na dopasowanie komunikacji marketingowei i oferty specjalnie dla niego – tak, aby w to właśnie nasza propozycja zwyciężyła z konkurencją.
Wdrożenie Marketing Automation daje w tej dziedzinie znaczącą przewagę. Szerokie grono polskich i międzynarodowych dealerów i sieci dealerskich wykorzystuje system SALESmanago Marketing Automation do edukowania klientów i dopasowywania oferty do ich oczekiwań.
Jak dealerzy samochodowi wykorzystują Marketing Automation
Zwiększenie ilości jazd testowych:
-
Emaile z zaproszeniami na jazdy testowe samochodem którym zainteresował się kontakt.
-
Automatyczne alerty do handlowców z prośbą o kontakt telefoniczny z osobą, która korzysta z porównywarki cen i wyposażenia.
-
Kampanie edukacyjne drip emails po stwierdzeniu zainteresowania konkretnym modelem.
-
SMS-y z przypomnieniem o umówionej jeździe testowej.
Kwalifikacja klientów firmowych i prywatnych:
-
Monitorowanie wizyt firmowych na stronie.
-
Rozpoznawanie wizyty obecnego, monitorowanego klienta.
-
Rozpoznawanie zainteresowania różnymi źródłami finansowania na stronie i automatyczne kampanie edukacyjne np. o możliwości kredytowania lub leasingu.
Wspieranie pracy działów handlowych:
-
Rozbudowane profile behawioralne kontaktów dostępne na indywidualnych kartach kontaktu.
-
Monitorowanie zachowania leadów na stronach www.
-
Integracja zdarzeń i aplikacji Facebook.
-
Alerty z kluczowymi informacjami po stwierdzeniu zainteresowania ofertą, konkretnym modelem lub sposobem finansowania.
-
System notatek i zadań z przypomnieniami mailowymi.
-
Analityka wizyt B2B.
Lead Generation i Lead Nurturing:
-
Wiadomości Lead Nurturing przygotowujące do skorzystania z oferty/usług także usług after-sales.
-
Cykl wiadomości Welcome Message po zapisie do newslettera.
-
Wiadomości cykliczne.
-
Segmentowane newslettery wysyłane automatycznie po stwierdzeniu zainteresowania klienta.
-
Dynamiczne newlettery – wykorzystania kanałów RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości z newsami z naszej strony oraz informacjami branżowymi.
-
Powiadomienia serwisowe – RTB.
-
Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści).