Marketing Automation to narzędzie wspierające Inbound Marketing. Dzięki identyfikacji i monitorowaniu zachowania poszczególnych osób posiadamy informację co, kiedy i kogo interesuje. Natomiast automatyzacja pozwala odpowiednio zareagować i automatycznie przekazać dopasowany komunikat w wybranym kanale marketingowym.
Funkcjonalności wspierające Inbound Marketing
-
Monitorowanie i identyfikowanie osób na stronie WWW
-
Monitorowanie blogu i automatyczne powiadamianie czytelników o nowych wpisach
-
Centrum pobierania – automatyczne udostępnianie materiałów po podaniu danych kontaktowych
-
Automatyczne uruchamianie komunikacji w odpowiednim czasie
-
Możliwość komunikacji w wielu kanałach:
-
- e-mail marketing
- sms
- aplikacje mobilne
- social media
- call-center i sprzedaż bezpośrednia
- strona WWW – dynamiczne treści
- personalizowany remarketing w sieci RTB
-
Analityka konwersji i ROI (Return of Investment)
Co to jest Inbound Marketing?
Inbound Marketing to koncepcja marketingowa bazująca na przyciąganiu klientów do firmy za pomocą wartościowych treści. Polega to na udostępnianiu odpowiednim użytkownikom, interesujących ich treści w odpowiednim czasie. Wszelkie działania realizowane w ramach Inbound Marketingu polegają na maksymalnym ułatwieniu odnalezienia konsumentom interesujących ich treści lub wskazaniu miejsca gdzie się znajdują. Kierowany jest on do tych osób, które same aktywnie poszukują informacji. Obecnie, aż 90% kupujących poszukuje informacji o ofercie online, zanim dokona zakupu.
Korzyści dla użytkownika
-
Wzrost ruchu na stronie do 150% po 6 miesiącach od wdrożenia
-
Wzrost liczby generowanych leadów przez stronę WWW od 200% do 800% po 6 miesiącach od wdrożenia
-
Wzrost sprzedaży, dzięki większej liczbie lepiej poinformowanych kontaktów