Intuicyjne w obsłudze rozwiązania prowadzące użytkownika krok po kroku przez tworzenie zautomatyzowanych procesów marketingowych
Platforma SALESmanago Marketing Automation posiada zestaw kreatorów dostępnych z ekranu głównego aplikacji, których najważniejszym zadaniem jest ułatwienie procesu tworzenia nowych kampanii Marketing Automation. Użytkownik prowadzony jest ekran po ekranie po spójnej ścieżce w której tworzy nowe treści, określa zasady jej wysyłania lub wyświetlania, a na koniec dnia otrzymuje pełne statystyki nowo wdrożonej kampanii. Całość została tak przygotowana, aby każdy bez wiedzy technicznej był w stanie m.in szybko stworzyć autoresponder, nową kampanię edukacyjną Lead Nurturing, przeprowadzić testy a/b/x treści dynamicznych czy przygotować kreację i wysłać newsletter do swoich subskrybentów.
Kreator wysyłek wiadomości e-mail
Wysyłka newslettera z systemu SALESmanago Marketing Automation to 3 kroki. Zaczyna się od określenia nazwy wiadomości i stworzenia lub wyboru kreacji do wysyłki. Tutaj możliwe jest wybranie istniejącej kreacji w systemie, stworzenie nowej w kreatorze drag&drop lub zaimportowanie gotowego szablonu otrzymanego wcześniej w paczce .zip.
Następnie określa się podstawowe dane wysyłki:
-
Temat wiadomości
-
Parametry utm do monitorowania efektów wysyłki w Google Analytics
-
Konto wysyłkowe, czyli adres e-mail z którego wiadomość zostanie wysłana
Następnym krokiem jest podgląd wiadomości. Na tym etapie widzimy jak przygotowana wiadomość będzie wyglądać u odbiorców i możemy przeprowadzić szybką wysyłkę testową na własne adresy e-mail. Ostatni krok to adresowanie wysyłki. Tutaj dostępne jest adresowanie:
-
Do konkretnych kontaktów, segmentów, etapów w kampanii
-
Pełne zaawansowane filtrowanie kontaktów na bazie scoringu, ostatniej aktywności, reakcji na poprzednie wiadomości i pozostałe dane zapisane w profilach behawioralnych kontaktów
-
Określenie dokładnego momentu wysyłki lub dopasowanie momentu wysyłki do aktywności godzinowej i dziennej kontaktów.
Po wysyłce wiadomości na ostatnim ekranie zostaną wyświetlone jej aktualne statystyki. Co ważne każdy krok w kreatorze podlega automatycznemu zapisowi, a w systemie przechowywane są wszystkie stworzone i zrealizowane wysyłki poprzez kreator.
Kreator Autoresponderów
Autoresponder to jedna z podstawowych i najłatwiejszych do ustawienia automatyzacji w systemie SALESmanago Marketing Automation. Jego mechanizm polega na automatycznym wysłaniu wiadomości e-mail w reakcji na określone zachowanie kontaktu, np. dokonanie zapisu na newsletter lub pobranie e-booka. Kreator prowadzi użytkownika, podobnie jak w wypadku wysyłki newslettera, przez etapy dotyczące konfiguracji i stworzenia samej wiadomości. Do tego na jednym ekranie wybieramy jedno z dostępnych zdarzeń, na które chcemy zareagować oraz określamy po jakim czasie system ma wysłać wiadomość.
Reagować możemy na:
-
Dodanie nowego kontaktu do systemu
-
Otwarcie wiadomości e-mail
-
Kliknięcie wiadomości e-mail
-
Przypisanie kontaktu do segmentu(nadanie tagu)
-
Odwiedziny kontaktu na określonym adresie URL Twojej strony WWW
-
Dodanie kontaktu do etapu kampanii sprzedażowej w SALESmanago
Kreator kampanii edukacyjnych Lead Nurturing
Lead Nurturing to jeden z najważniejszych procesów w B2B i coraz ważniejszy w eCommerce. Polega na przesyłaniu świeżo pozyskanym kontaktom – potencjalnym klientom treści o charakterze edukacyjnym, które mają za zadanie przygotować i zachęcić odbiorcę do dokonania zakupu. Kreator kampanii łączy funkcjonalność autoresponderów i wysyłki newsletterów. Jego przebieg polega na:
-
Określeniu kiedy kampania ma się zacząć dla konkretnego kontaktu
-
Zdefiniowaniu zestawu wiadomości e-mail
-
Określeniu czasu, w którym każdy kolejny mail ma docierać do odbiorcy
Kreator testów A/B/X treści dynamicznych
Innowacyjne rozwiązanie pozwalające przygotować w edytorze drag&drop dynamiczne wiadomości email i ramki rekomendacyjne, banery reklamowe, strony docelowe dla kampanii marketingowych (Landing Page) i formularze kontaktowe. Na podstawie proporcji procentowych system będzie wyświetlał w tym samym miejscu kilka różnych kreacji w trakcie trwania testu. Po jego zakończeniu SALESmanago Marketing Automation automatycznie zacznie wyświetlać najskuteczniejszą kreację. Możliwe jest też wyświetlanie pozostałych poprzez określenie proporcji wyświetlania po teście. Kolejna innowacyjna funkcja to możliwość zmieniania proporcji wyświetlania testowanych kreacji na żywo już po teście. Dzięki temu możemy aktywnie reagować na zmianę skuteczności kreacji i wyświetlać zawsze najlepszą jednym kliknięciem.
Funkcjonalność kreatora testów a/b/x pozwala na:
-
Przygotowanie kreacji do testów w edytorach drag&drop
-
Zdefiniowanie czasu trwania testu
-
Określenie procentowego stosunku wyświetlania kreacji w ramach danego testu
-
Określenie procentowego stosunku wyświetlania kreacji po zakończeniu testu
-
Śledzenie osiąganych wyników w czasie rzeczywistym na dedykowanym panelu analitycznym
Korzyści dla użytkownika
-
Możliwość tworzenia dowolnej ilości wysyłek, kampanii edukacyjnych, autresponderów i testów a/b/x
-
Przyjazne dla użytkownika kreatory prowadzące krok po kroku przez cały proces
-
Dostęp do analityki na dedykowanych dashboardach
-
Maksymalne skrócenie czasu od przygotowania do realizacji nowego procesu
Opinie klientów
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z systemu Salesmanago. Jest rewelacyjny, a w dodatku cały czas udoskonalany. Uważam, że ten system wywołał prawdziwą rewolucję w marketingu i systemie sprzedażowym”
Wojciech Paluch – Specjalista ds. marketingu internetowego, mizar.com.pl