"Są dekady, w których nic się nie dzieje. A są tygodnie, w których dzieją się dziesięciolecia”

Włodzimierz Ilicz Lenin

Marketing jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin na świecie. Dzięki tej książce błyskawicznie zaktualizujesz swoją wiedzę i stworzysz bazę do budowania przewagi konkurencyjnej swojego biznesu.

“Świetna i bardzo potrzebna pozycja dla każdego Marketera”

Marta Maj, Digital Manager Central Europe, Oriflame

“Dla menedżerów znajomość marketingu cyfrowego będzie decydowała o być albo nie być. Znajomość tej książki na pewno w tym sukcesie może pomóc”

Rafał Brzoska, Prezes i Założyciel firmy Inpost

“Książka w lekki i przejrzysty sposób pozwala przeprawiać się przez meandry zagadnień Marketing Automation”

Martyna Olszak-Bachora, Head of Creative Department & PR, Ania Kruk

“Świat marketingu widziany oczami Grzegorza jest piękny, złożony i logiczny. Życze każdemu czytelnikowi tej książki”

Artur Kurasiński, Przedsiębiorca, Inwestor

Spis treści

Wstęp
  1. Nowe wyzwania marketera
    • Mobile first
    • Jeszcze nowszy konsument
    • Hiperpersonalizacja
    • RODO a śledzenie użytkowników
    • Koniec ery ciasteczek
    • Transparentność w zbieraniu danych
  2. Dwie rewolucje w marketingu
    • Procesy i kodyfikacja wiedzy
    • Big Data, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja
  3. Kim jesteśmy i dlaczego powstała ta książka?
  4. Gówno artysty – pardon to już było
Część I

Rewolucja 1.0

  1. Od automatyzacji lejka sprzedażowego do AI – historia platform do automatyzacji
    • Automatyzacja w B2B i B2C
    • Kiedy każdy jest #marketingautomation
    • Dane klienta w centrum uwagi
    • Platformy Marketing Automation versus Customer Data Platform
  2. Najważniejsze funkcje systemu Marketing Automation, czyli podwaliny pierwszej rewolucji
    • Identyfikacja anonimów i profile 360 stopni
    • Automatyczna segmentacja kontaktów
    • Zdarzenia, warunki, akcje
    • Single channel, multi-channel, omnichannel
    • Personalizacja 1-1 i dynamiczny kontent
    • Mądrzejszy outbound
    • Analityka cross-channel
  3. Fakty i mity marketing automation
    • Marketing automation to obszar wyłącznie dla marketerów
    • Marketing automation to tylko software
    • Nie masz bazy klientów – automatyzacja to najlepsze rozwiązanie
    • Marketing Automation jest tylko dla największych firm
    • Jeśli chcesz dobrego wdrożenia, zatrudnij agencję
Część II

Rewolucja 2.0

  1. Oswajamy Big Data
    • 7V Big Data
    • Współczesny rynek Big Data
    • Trendy w Big Data
  2. Dlaczego Google wie lepiej i czy nie wie za dużo?
  3. Chaos informacyjny
  4. Korelacja zamiast przyczynowości
  5. Wszystko jest daną
  6. Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę
  7. Dane jako kapitał firmy
  8. Wykorzystanie Big Data w marketingu
    • Jak to działa? Na jakiej zasadzie zbiera się dane?
    • Jakie dane mogę i jakie powinienem zbierać?
    • Data ethics
Część III
  1. Krótka historia algorytmów i uczenia maszynowego
  2. Uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja
  3. Co potrafi sztuczna inteligencja
  4. Czego sztuczna inteligencja nie potrafi i czy będzie potrafić?
  5. Czy sztucznej inteligencji należy się bać?
  6. Rodzaje algorytmów uczenia maszynowego i ich zastosowanie w marketingu
    • Collaborative Filtering
    • Sieci neuronowe
    • Deep Learning
    • Algorytmy regresyjne
    • Drzewa decyzyjne
  7. Sztuczna inteligencja w marketingu
    • Czatboty
    • Lepsze, spersonalizowane wyniki wyszukiwania
    • Wirtualny asystent
    • Zautomatyzowane wiadomości e-mail
    • Segmentacja bazy
    • Powitalne i urodzinowe kupony
    • Powiadomienia push
    • Rekomendacje produktowe
    • Video Body Language Monitoring
  8. Ograniczenia Machine Learningu
Część IV
  1. Personalizacja versus hiperpersonalizacja
  2. Nowe podejście do pomiaru efektywności w e-commerce
  3. Deep Behavioural Profiling
  4. Jak zbudować ofertę na podstawie danych, których jeszcze nie ma
  5. Marketing oparty na predykcjach sztucznej inteligencji
    • Predykcja wartości życiowej klienta
    • Predykcja zakupów
    • Predykcja churnu
    • Predykcja optymalnego czasu i kanału komunikacji

Bibliografia

200

200 stron 100% praktycznej wiedzy, którą możesz natychmiast zacząć wykorzystywać w biznesie.

187

Kompendium wiedzy zbudowane na podstawie 187 najnowszych publikacji naukowych i artykułów branżowych.

Anegdoty, dykteryjki, ilustracje, studia przypadków, dzięki którym błyskawicznie przyswoisz i zapamiętasz nowe informacje.

“Najstarsze przykłady marketingu pochodzą z rejonów tak pradawnych jak Mezopotamia, gdzie tysiące lat przed naszą erą produkowano już tabliczki z pismem klinowym opisujące dokładnie ceny i procedury handlowe. Oczywiście już wtedy marketing był męczący i wszędzie zdarzali się oszuści – oprócz wspomnianych tabliczek możemy znaleźć również skargi rzekomo naciągniętych Babilończyków. Marketing bowiem zawsze służył jednemu celowi: zwiększeniu sprzedaży.”

“Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji” to:

To nie literatura piękna ani nudny naukowy tekst tylko płynnie napisana opowieść o marketingu.
Uporządkowane informacje uwzględniające topowe trendy i zmiany w branży.
Teoria ilustrowana Studiami Przypadków wiodących polskich i światowych marek.

“Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować na rynku wzrost znaczenia personalizacji. Zjawisko ewoluowało od prostego powitania imieniem w e-mailu, przez dopasowanie tego, co widzimy na stronie głównej Facebooka, do własnych potrzeb, po kawę z piętnastoma pompkami syropu orzechowego w Starbucksie.”

AI + Hiperpersonalizacja

Marketerów zgadza się, że AI pomaga usprawniać i personalizować doświadczenia klienta.

Firm uważa, że doświadczenie klienta jest ich głównym motywatorem do stosowania sztucznej inteligencji.

Marketerów uważa, że AI może być przydatna w personalizacji.

“Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam na co dzień tłumaczyć teksty i umawiać spotkania. Duplex, część Google Assistant, potrafi skontaktować się choćby z salonem kosmetycznym i umówić nas na wizytę, imitując naturalną ludzką mowę.”

O autorze

Grzegorz Błażewicz – założyciel i prezes zarządu SALESmanago, największej polskiej i jednej z najszybciej rosnących w Europie firm technologicznych, dostarczających oprogramowanie typu Customer Data Platform i Marketing Automation, z którego korzysta ponad 10 tys. firm w 50 krajach. Posiada 20 lat doświadczenia w polskiej międzynarodowej branży marketingowej. Grzegorz Błażewicz swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencjach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. Był dyrektorem marketingu w Comarch oraz prezesem zarządu Interia.pl. Finalista konkursu Przedsiębiorca Roku EY 2014.

Recenzje

Pobierz fragment