"Są dekady, w których nic się nie dzieje. A są tygodnie, w których dzieją się dziesięciolecia”
Włodzimierz Ilicz Lenin
Marketing jest jedną z najszybciej zmieniających się dziedzin na świecie. Dzięki tej książce błyskawicznie zaktualizujesz swoją wiedzę i stworzysz bazę do budowania przewagi konkurencyjnej swojego biznesu.
“Świetna i bardzo potrzebna pozycja dla każdego Marketera”
Marta Maj, Digital Manager Central Europe, Oriflame
“Dla menedżerów znajomość marketingu cyfrowego będzie decydowała o być albo nie być. Znajomość tej książki na pewno w tym sukcesie może pomóc”
Rafał Brzoska, Prezes i Założyciel firmy Inpost
“Książka w lekki i przejrzysty sposób pozwala przeprawiać się przez meandry zagadnień Marketing Automation”
Martyna Olszak-Bachora, Head of Creative Department & PR, Ania Kruk
“Świat marketingu widziany oczami Grzegorza jest piękny, złożony i logiczny. Życze każdemu czytelnikowi tej książki”
Artur Kurasiński, Przedsiębiorca, Inwestor
Spis treści
Wstęp
Filozofia marketing automation
-
Nowe wyzwania marketera
- Mobile first
- Jeszcze nowszy konsument
- Hiperpersonalizacja
- RODO a śledzenie użytkowników
- Koniec ery ciasteczek
- Transparentność w zbieraniu danych
-
Dwie rewolucje w marketingu
- Procesy i kodyfikacja wiedzy
- Big Data, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja
- Kim jesteśmy i dlaczego powstała ta książka?
- Gówno artysty – pardon to już było
Część I
Rewolucja 1.0
O kodyfikacji procesów w marketingu słów kilka
-
Od automatyzacji lejka sprzedażowego do AI – historia platform do automatyzacji
- Automatyzacja w B2B i B2C
- Kiedy każdy jest #marketingautomation
- Dane klienta w centrum uwagi
- Platformy Marketing Automation versus Customer Data Platform
-
Najważniejsze funkcje systemu Marketing Automation, czyli podwaliny pierwszej rewolucji
- Identyfikacja anonimów i profile 360 stopni
- Automatyczna segmentacja kontaktów
- Zdarzenia, warunki, akcje
- Single channel, multi-channel, omnichannel
- Personalizacja 1-1 i dynamiczny kontent
- Mądrzejszy outbound
- Analityka cross-channel
-
Fakty i mity marketing automation
- Marketing automation to obszar wyłącznie dla marketerów
- Marketing automation to tylko software
- Nie masz bazy klientów – automatyzacja to najlepsze rozwiązanie
- Marketing Automation jest tylko dla największych firm
- Jeśli chcesz dobrego wdrożenia, zatrudnij agencję
Część II
Rewolucja 2.0
Jak Big Data zmienia marketing
-
Oswajamy Big Data
- 7V Big Data
- Współczesny rynek Big Data
- Trendy w Big Data
- Dlaczego Google wie lepiej i czy nie wie za dużo?
- Chaos informacyjny
- Korelacja zamiast przyczynowości
- Wszystko jest daną
- Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę
- Dane jako kapitał firmy
-
Wykorzystanie Big Data w marketingu
- Jak to działa? Na jakiej zasadzie zbiera się dane?
- Jakie dane mogę i jakie powinienem zbierać?
- Data ethics
Część III
Sztuczna inteligencja w marketingu
- Krótka historia algorytmów i uczenia maszynowego
- Uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja
- Co potrafi sztuczna inteligencja
- Czego sztuczna inteligencja nie potrafi i czy będzie potrafić?
- Czy sztucznej inteligencji należy się bać?
-
Rodzaje algorytmów uczenia maszynowego i ich zastosowanie w marketingu
- Collaborative Filtering
- Sieci neuronowe
- Deep Learning
- Algorytmy regresyjne
- Drzewa decyzyjne
-
Sztuczna inteligencja w marketingu
- Czatboty
- Lepsze, spersonalizowane wyniki wyszukiwania
- Wirtualny asystent
- Zautomatyzowane wiadomości e-mail
- Segmentacja bazy
- Powitalne i urodzinowe kupony
- Powiadomienia push
- Rekomendacje produktowe
- Video Body Language Monitoring
- Ograniczenia Machine Learningu
Część IV
Nowa droga technologii marketingowych
- Personalizacja versus hiperpersonalizacja
- Nowe podejście do pomiaru efektywności w e-commerce
- Deep Behavioural Profiling
- Jak zbudować ofertę na podstawie danych, których jeszcze nie ma
-
Marketing oparty na predykcjach sztucznej inteligencji
- Predykcja wartości życiowej klienta
- Predykcja zakupów
- Predykcja churnu
- Predykcja optymalnego czasu i kanału komunikacji
Bibliografia
200 stron 100% praktycznej wiedzy, którą możesz natychmiast zacząć wykorzystywać w biznesie.
Kompendium wiedzy zbudowane na podstawie 187 najnowszych publikacji naukowych i artykułów branżowych.
Anegdoty, dykteryjki, ilustracje, studia przypadków, dzięki którym błyskawicznie przyswoisz i zapamiętasz nowe informacje.
“Najstarsze przykłady marketingu pochodzą z rejonów tak pradawnych jak Mezopotamia, gdzie tysiące lat przed naszą erą produkowano już tabliczki z pismem klinowym opisujące dokładnie ceny i procedury handlowe. Oczywiście już wtedy marketing był męczący i wszędzie zdarzali się oszuści – oprócz wspomnianych tabliczek możemy znaleźć również skargi rzekomo naciągniętych Babilończyków. Marketing bowiem zawsze służył jednemu celowi: zwiększeniu sprzedaży.”
“Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji” to:
“Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować na rynku wzrost znaczenia personalizacji. Zjawisko ewoluowało od prostego powitania imieniem w e-mailu, przez dopasowanie tego, co widzimy na stronie głównej Facebooka, do własnych potrzeb, po kawę z piętnastoma pompkami syropu orzechowego w Starbucksie.”
AI + Hiperpersonalizacja
Marketerów zgadza się, że AI pomaga usprawniać i personalizować doświadczenia klienta.
Firm uważa, że doświadczenie klienta jest ich głównym motywatorem do stosowania sztucznej inteligencji.
Marketerów uważa, że AI może być przydatna w personalizacji.
“Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam na co dzień tłumaczyć teksty i umawiać spotkania. Duplex, część Google Assistant, potrafi skontaktować się choćby z salonem kosmetycznym i umówić nas na wizytę, imitując naturalną ludzką mowę.”