Big Data Marketing to nowe pojęcie w marketingu. Całość działań w tym obszarze jest wynikiem analizy dużych zbiorów szybko pojawiających się danych – Big Data. Analiza taka dokonywana jest w czasie rzeczywistym, przez co i działania w Big Data Marketingu uruchamiane są na bieżąco i zawsze bazują na najbardziej aktualnej informacji o konsumencie. Tak dynamiczne dopasowanie komunikacji i treści to stanu rzeczywistego sprawia, że dostarczamy do konsumentów dokładnie tego czego aktualnie potrzebują.
Funkcjonalności wspierające Big Data Marketing
-
Monitoring zachowania klientów na stronie WWW w czasie rzeczywistym
-
Gromadzenie danych pochodzących z systemów CDP, ERP, BI i lojalnościowych
-
Monitorowanie aktywności klientów na portalach społecznościowych
-
Analiza gromadzonych informacji w czasie zbliżonym do rzeczywistego
-
Spersonalizowana komunikacja one-to-one z klientem za pomocą optymalnie dobranego kanału
Efekty pracy SALESmanago w Big Data Marketingu
-
Rozpoznanie i wyselekcjonowanie najlepszej grupy docelowej odbiorców
-
Stworzenie segmentów odbiorców w oparciu o ich zainteresowanie
-
Dostarczenie dopasowanych treści w odpowiednim momencie i odpowiednim kanałem komunikacji do konkretnego odbiorcy
Dodatkowym bardzo ważnym efektem działań w ramach Big Data Marketingu jest powiązanie każdego pozyskanego kontaktu z serią działań marketingowych i jego zachowań z otrzymanym efektem. Dzięki temu zyskujemy pełen obraz prowadzonych działań i ich skuteczności oraz możliwość skutecznego obliczenia wskaźnika ROMI (Return of Marketing Investment) dla wszystkich realizowanych kampanii.
Reasumując system Marketing Automation pozyskuje, gromadzi, analizuje oraz reaguje na dane pochodzące z wielu niezależnych źródeł. Pozwala to na pełne wykorzystanie zalet Big Data Marketingu. Największym atutem jest możliwość zautomatyzowania reakcji na zachowanie pojedynczego klienta oraz docierania do niego ze spersonalizowaną ofertą w najbardziej dogodnym momencie oraz dokładne zweryfikowanie skuteczności i zasadności prowadzonych działań.