Marketing Automation w B2C umożliwia prowadzenie personalizowanej automatycznej komunikacji z poszczególnymi klientami bazując na ich profilach wynikających z dokonanych transakcji jak również z danych behawioralnych a następnie docieranie z precyzyjnymi komunikatami i akcjami sprzedażowymi. Możliwości systemu SALESmanago Marketing Automation są wykorzystywane przez cały przekrój firm oferujących produkty i usługi dla klientów fizycznych. Z systemu korzystają zarówno firmy z segmentu hotelarsko-turystycznego, agencje konsultingowe i szkoleniowe, sieci dealerów samochodów, jak i banki, firmy ubezpieczeniowe i kancelarie adwokackie. Dzięki możliwościom analizy behawioralnej i automatycznej komunikacji firmy B2C mogą rozpoznawać zainteresowanie kontaktów i dopasowywać do niego treści i moment wysyłania maili, wygląd strony internetowej oraz reklam wyświetlanych w sieci RTB.
Jak wykorzystuje się SALESmanago w B2C?
Automatyczne kampanie mailingowe:
Wiadomości Lead Nurturing przygotowujące do zakupu.
Cykl wiadomości Welcome Message po zapisie do newslettera.
Wiadomości cykliczne.
Maile urodzinowe z promocjami.
Segmentowane newslettery wysyłane automatycznie po stwierdzeniu zainteresowania kategorią produktów .
Maile dynamiczne:
Mail podpowiadający produkty oglądane przez kontakt podczas ostatniej wizyty
Mail dopasowany do całej historii wizyt kontaktu.
Mail podpowiadający produkty podobne do oglądanych.
Kampanie dopasowane do cyklu życia:
Oferty zgodne z trendami sezonowymi, a także dostosowane do aktywności klienta
Wysyłka dopasowanej oferty w okresie, w którym kontakt korzystał z niej w ubiegłym roku.
Automatyczna ponowna sprzedaż produktów, które zużywają się w przewidywalnym czasie.
Banery dynamiczne – wyświetlające spersonalizowane oferty i usługi.
Wyświetlanie reklam RTB.
Dynamiczne rekomendacje na stronie:
Dosprzedaż produktów na stronie dopasowane do wyszukiwani kontaktu
Moduły rekomendacji oparte o automatyczną analizę wizyt kontaktów
Dynamiczne pop-upy z rekomendacjami wyświetlane dla niezdecydowanych odwiedzających.
Wspieranie call-center:
Moduł call-center przekazujący telemarketerowi informacje o kontakcie w czasie rzeczywistym.
Alerty mailowe do pracowników działu obsługi zawierające detale kontaktów pozyskane np. z formularzy.
Raporty z zachowania kontaktów – akcje e-mail marketingowe
Mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów – scoring kontaktów.
Rozbudowane profile behawioralne kontaktów dostępne na indywidualnych kartach kontaktu.
Monitorowanie zachowania leadów na stronach www.
Zautomatyzowanie kampanii sprzedażowych dla klientów z którymi dział handlowy prowadzi rozmowy.