Jedną z zasad skutecznego marketingu internetowego jest odejście od sztywnych strategii komunikacji w odizolowanych kanałach i przejście na marketing wielokanałowy. Dzisiaj mówimy o punktach styku klienta z firmą. Takie punkty występują w wielu kanałach jednocześnie, dlatego też komunikacja powinna być tak prowadzona, aby klient w każdym kanale natrafił na spójny z resztą komunikat.
Funkcjonalności wspierające Marketing Wielokanałowy
-
Monitorowanie i identyfikowanie reakcji osób w każdym z kanałów
-
Możliwość komunikacji wielokanałowej:
-
-
e-mail marketing – wysyłka dynamicznie dopasowanych lub predefiniowanych ofert i programów marketingowych
-
sms – automatyczne personalizowane SMSy i komunikacja dwukierunkowa
-
aplikacje mobilne – dynamiczne dopasowanie treści i powiadomień wewnątrz aplikacji
-
call-center i sprzedaż bezpośredni – profile zainteresowań i klientów mogą być udostępnione call center i sprzedaży
-
strona WWW – dynamiczne personalizowanie treści na stronie www
-
personalizowany remarketing w sieci RTB
-
-
Analityka konwersji i ROI (Return of Investment) w każdym kanale i dla całej komunikacji
Korzyści dla użytkownika
Do funkcjonowania marketingu wielokanałowego konieczny jest system koordynujący wysyłkę i kontrolujący zachowanie klienta po otrzymaniu wiadomości. Dzięki zastosowaniu wielu kanałów, mamy znacznie większą możliwość dotarcia do klienta i przede wszystkim trafienia w jego potrzeby zakupowe. Stosując marketing wielokanałowy
-
Docieramy z odpowiednim komunikatem do konkretnego klienta w danym punkcie styku klient-firma
-
Zwiększamy konwersję w każdym z kanałów i w cały procesie marketingowo-sprzedażowym
-
Optymalizujemy koszty wykorzystania kanałów marketingowych, dzięki rozpoznaniu najefektywniejszych