Nowa Szkoła Marketingu


 

Hej, marketerzy!
Wyniki badań nie napawają optymizmem: mamy poważny problem.

Marketerzy są sfrustrowani

  • 40% marketerów czuje, że zarabia zbyt mało
  • 66% chce zmienić pracę w przeciągu najbliższych 2 lat
  • 20% właśnie szuka nowej pracy
  • 68% twierdzi, że przeżywa w pracy więcej stresu niż 5 lat temu

Ich praca nie jest doceniana.

  • 80% prezesów twierdzi, że działy marketingu nie dostarczają wartości
  • Zawód marketera należy do najmniej cenionych,
    tuż obok aktora i tancerza
  • Jedynie 44% marketerów potrafi wykazać ROI prowadzonych działań

Inne bolączki?

  • 99%  prezesów, chcąc poprawić wyniki firmy, zacznie od cięć w budżetach na reklamę i marketing
  • Jesteśmy zagubieni w nadmiarze pustych haseł i buzzwordów (inbound, multichannel, growth hacking, etc), które nie rozwiązują problemów
  • Prawdopodobnie każde działanie marketingowe można zlecić na zewnątrz i zmniejszyć koszty
  • Kampanie typu “Spray & pray”, adresowane do szerokiej publiczności, nie działają
  • Zwyczaje klientów ciągle się zmieniają (migracje między offline a online, między desktopem a mobile)
  • 53% marketerów nie zbiera danych o klientach
  • 78% klientów nie jest lojalne wobec marek
  • Wskutek przejścia konsumentów do komunikatorów social media, spadnie skuteczność kampanii email
  • Średni OR emaili spadł 4-krotnie w ciągu ostatnich 5 lat

I tu się zatrzymajmy, nim popadniemy w głęboką rozpacz.

Jednak czy marketing musi być tak niedocenionym, trudnym i stresującym zawodem?

Nie!
Naszą misją jest uczynić marketing równie ważnym działem jak wszystkie inne zespoły: księgowość, IT, logistyka czy sprzedaż.
Od ponad 4 lat pracujemy z 5000 firm z całego świata, starając się zmienić sposób, w jaki marketerzy działają, dostarczają wartość do firm oraz wykazują swoją skuteczność.

W jaki sposób?

  • Zbieranie danych o użytkownikach, zarówno behawioralnych, jak i transakcyjnych nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także umożliwia marketerom komunikację z resztą firmy
  • Wykorzystanie tych danych do procesów marketingowych w czasie rzeczywistym, gdzie dostarczamy treści właściwym odbiorcom, we właściwym czasie i kanale (email, strona www, social media, aplikacja mobilna, sieci reklamowe, sprzedaż bezpośrednia)
  • Akumulowanie wiedzy i doświadczenia sprzedawców i marketerów w automatycznych procesach marketingowych

Marketing racjonalny

Dla nas marketing jest racjonalny i przekształcamy go w naukę, zmieniając sposób, w jaki działają marketerzy. Dlatego:

  • zapomnij o marketingowych buzzwordach
  • nie daj się zwieść samozwańczym guru marketingu
  • opieraj decyzje na solidnych danych
  • śledź, mierz i optymalizuj działania
  • dostarczaj mierzalne wyniki.