Wszyscy mówimy o marketingu, uprawiamy go niczym dyscyplinę sportową i oddychamy nim na co dzień. Dość intuicyjne poruszamy się w gąszczu zapożyczonych z obcych języków terminów. Czasem jednak przychodzi taki moment, że musimy się przez chwilę zatrzymać i powtórzyć w głowie usłyszane zdanie, żeby zrozumieć o co w nim chodziło.
Język marketingowy jest specyficzny. Składa się w dużej mierze z obcojęzycznych zapożyczeń, terminów technicznych i, niestety, frazesów i tzw. buzzwordów. Marketingowcy produkują te wyrażenia na potęgę. Niektóre z nich, jak na przykład marketing mix, na stałe wchodzą do słownika. Niektóre z kolei chcemy jak najszybciej wyrzucić z pamięci.
Na naszych firmowych blogach pojawiały się już różne zestawienia przydatnych pojęć, ważnych skrótów a nawet najbardziej irytujących buzzwordów. Odgrażaliśmy się również wielokrotnie, że zbierzemy je w jednym miejscu, nieco odkurzymy i zrobimy z tego słownik z prawdziwego zdarzenia. I oto jest! Stworzony z myślą zarówno o nowicjuszach półświatka marketingowego, jak i o starych wyjadaczach, którzy chcą być na bieżąco z tą specyficzną nowomową.
W ebooku – słownik marketing automation dla digital marketera znajdziesz:
-
alfabetyczną listę ponad 90 haseł związanych z marketingiem cyfrowym
-
pojęcia związane z mrekting automation, które każdy marketer powinien mieć w małym palcu
-
wyjaśnienie najpopularniejszych skrótów
-
podział na przydatne kategorie