Analogicznie jak przy biurach podróży, Internet jest jednym z głównych kanałów rezerwacji biletów. Klienci wykorzystują ten kanał znacznie częściej niż rezerwacje telefoniczne, przewaga ta rośnie dynamicznie z roku na rok. Unikalna wiedza pozyskana przez Marketing Automation przydaje się zarówno przy sprzedaży samych biletów, jak i usług dodatkowych, takich jak wypożyczenie samochodu w miejscu docelowym, sprzedaż biletów na eventy i wycieczki czy choćby zaproponowanie romantycznej kolacji w restauracji.
Platforma SALESmanago Marketing Automation pomaga zwiększać sprzedaż u czołowych przewoźników lotniczych (Eurolot), międzynarodowych centrach rezerwacji (Bluesky Travel, Fru.pl), a także w nowoczesnych aplikacjach rezerwacji mobilnych (SkyCash)
Jak można zwiększyć ilość rezerwacji dzięki Marketing Automation
Kampanie mailingowe:
-
Kampanie newsletterowe targetowane do segmentów klientów w zależności od kategorii którymi interesowali się na stronie.
-
Kampanie mailingowe z ofertami last minute.
-
Mailingi dopasowane do indywidualnych trendów – proponujące bilety na wydarzenia powiązane tematycznie z tymi, które były odwiedzone przez kontakt, lub interesował się on nimi na stronie.
-
Klasyczne newslettery monitorujące zachowania użytkowników po przejściu na stronę.
Dynamiczne wiadomości email:
-
Mail dynamiczny po wizycie na stronie z biletami, które użytkownik przeglądał na stronie lub wpisał w wyszukiwarkę.
-
Mail dynamiczny reaktywujący klientów po kilku tygodniach od ostatniej wizyty.
-
Mail dynamiczny dopasowany do całej historii wizyt.
-
Mail dynamiczny dopasowany do danych transakcyjnych – oferujący bilety powiązane z uprzednio zakupionymi.
-
Dynamiczny mail ratujący porzucony koszyk.
-
Dynamiczny email odsprzedający dodatkowe usługi partnerskie do zamówionych biletów.
Dynamiczna treść na stronie:
-
System rekomendacji na stronie wykorzystujący informacje behawioralne o zainteresowaniu kontaktu podczas poprzedniej wizyty.
-
Dynamiczne podpowiadanie dodatkowych usług do zakupionych biletów.
-
Dynamiczne, jednorazowe promocje na bilety, którymi kontakt interesował się w trakcie poprzednich wizyt.
-
System rekomendacji w czasie rzeczywistym
-
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie aktywności danego kontaktu.
Inteligentny remarketing RTB:
-
Bannery prezentujące korzyści z zapisu na newsletter dla osób, które nie wyraziły przy rejestracji zgodny na otrzymywanie wiadomości marketingowych.
-
Reklama RTB odsprzedająca powiązane usługi osobom które zarezerwowały bilet.
-
Reklama z przypomnieniem o zakupie biletów których pula jest ograniczona i wyczerpuje się.
-
Reklama ratująca koszyk w przypadku nieotwarcia maila z porzuconym koszykiem.
-
Win-back: specjalna promocja dla osób które nie pojawiły się na stronie od kilku miesięcy po zarezerwowaniu biletu.
SMS Marketing:
-
Personalizowane kampanie SMS wykorzystujące dane z CRM.
-
SMS z przypomnieniem o porzuconym zamówieniu lub koszyku.
-
Automatyczne SMS-y z kuponem rabatowym po skorzystaniu z wyszukiwarki biletów.
Lead Generation:
-
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
-
Alerty w czasie rzeczywistym wysyłające informacje o wizycie kontaktu na stronie do działu handlowego.
-
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
-
Sidebary z zapisem na newsletter.
-
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
-
Maile urodzinowe.
-
Welcome Message po zapisie do newsletter’a.