Sieci detaliczne z eCommerce

 

Wzrost udziału Internetu w całości sprzedaży, wykorzystanie efektu ROPO, lokalizacja klientów pozyskanych w sklepie stacjonarnym – wykorzystanie Marketing Automation w sieciach detalicznych znacznie wykracza poza reklamę widoczną na ekranach komputerów. SALESmanago Marketing Automation może się integrować z dowolnym systemem wystawiającym API, co pozwala na zastosowanie systemu w sklepach stacjonarnych – do wyświetlania spersonalizowanej reklamy użytkownikowi rozpoznanemu przez aplikację mobilną lub kartę lojalnościową, daje też sprzedawcy błyskawiczną informację z kim ma do czynienia i jakie produkty warto zaproponować do poszerzenia już zgromadzonego koszyka.

Jednocześnie Internet, dzięki dynamicznym treściom na stronie i w wiadomościach email również może budować mocną pozycję jako kanał sprzedaży, pozwalając sieciom detalicznym na wyrównany wzrost zysków z każdego kanału. Marketing Automation sprawdza się w przypadku sieci sprzedających kosmetyki (Yves Rocher), obuwie (Sizeer), biżuterię (YES), księgarnie (Matras, Merlin.pl), meble (VOX, Balma), a także w wielu innych branżach.

Jak sieci detaliczne łączą sprzedaż online i offline z Marketing Automation

Lead Generation

  • Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
  • Sidebary/popupy z zapisem na newsletter + wysyłanie kodów rabatowych za zapis.
  • System rekomendacji w czasie rzeczywistym.
  • Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie aktywności danego kontaktu.
  • Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
  • Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.

Wykorzystanie efektu ROPO

  • Integracja kart lojalnościowych z systemem rabatów SALESmanago.
  • Integracja aplikacji mobilnych z danymi behawioralnymi.
  • Leady pozyskane drogą offline włączone w odrębną strategię Lead Nurturing.
  • Integracja z systemami rozpoznającymi obecność zidentyfikowanej osoby w sklepie stacjonarnym.

Automatyczne, dynamiczne maile

  • Mail podpowiadający produkty oglądane przez kontakt podczas ostatniej wizyty.
  • Mail dopasowany do całej historii wizyt kontaktu.
  • Mail podpowiadający produkty podobne do oglądanych.
  • Mail dobierający produkty komplementarne do ostatnio zakupionych.
  • Up-selling – wiadomość prezentująca produkty droższe i lepsze od tych którymi interesował się kontakt.
  • Dynamiczne tematy wiadomości dopasowane do zainteresowania kontaktu.

Ratowanie koszyka

  • Statyczny email po porzuceniu koszyka.
  • Statyczny SMS po porzuceniu koszyka.
  • Personalizowany SMS po porzuceniu koszyka, wykorzystujący dane personalne, informacje o płci, przypisanych wcześniej rabatach i dane transakcyjne.
  • Dynamiczny email po porzuceniu koszyka, prezentujący dodane do koszyka produkty i wykorzystujący dane o przeszłych rabatach i transakcjach.
  • Cykl maili dynamicznych po porzuceniu koszyka w danym odstępie czasowym z wzrastającym rabatem.

Personalizacja newsletterów

  • Treść wiadomości email dopasowana do danych personalnych, płci, miejsca zamieszkania, wieku i zainteresowania.
  • Filtrowanie newsletterów ze względu na płeć.
  • Segmentowane wiadomości wysyłane do grup zainteresowanych konkretnymi kategoriami produktów.
  • Newslettery z rabatami dla kontaktów nieaktywnych.
  • Klasyczne newslettery z elementami personalizacji.
  • Personalizowane tematy wiadomości.