Wzrost udziału Internetu w całości sprzedaży, wykorzystanie efektu ROPO, lokalizacja klientów pozyskanych w sklepie stacjonarnym – wykorzystanie Marketing Automation w sieciach detalicznych znacznie wykracza poza reklamę widoczną na ekranach komputerów. SALESmanago Marketing Automation może się integrować z dowolnym systemem wystawiającym API, co pozwala na zastosowanie systemu w sklepach stacjonarnych – do wyświetlania spersonalizowanej reklamy użytkownikowi rozpoznanemu przez aplikację mobilną lub kartę lojalnościową, daje też sprzedawcy błyskawiczną informację z kim ma do czynienia i jakie produkty warto zaproponować do poszerzenia już zgromadzonego koszyka.
Jednocześnie Internet, dzięki dynamicznym treściom na stronie i w wiadomościach email również może budować mocną pozycję jako kanał sprzedaży, pozwalając sieciom detalicznym na wyrównany wzrost zysków z każdego kanału. Marketing Automation sprawdza się w przypadku sieci sprzedających kosmetyki (Yves Rocher), obuwie (Sizeer), biżuterię (YES), księgarnie (Matras, Merlin.pl), meble (VOX, Balma), a także w wielu innych branżach.
Jak sieci detaliczne łączą sprzedaż online i offline z Marketing Automation
Lead Generation
-
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
-
Sidebary/popupy z zapisem na newsletter + wysyłanie kodów rabatowych za zapis.
-
System rekomendacji w czasie rzeczywistym.
-
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie aktywności danego kontaktu.
-
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
-
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
Wykorzystanie efektu ROPO
-
Integracja kart lojalnościowych z systemem rabatów SALESmanago.
-
Integracja aplikacji mobilnych z danymi behawioralnymi.
-
Leady pozyskane drogą offline włączone w odrębną strategię Lead Nurturing.
-
Integracja z systemami rozpoznającymi obecność zidentyfikowanej osoby w sklepie stacjonarnym.
Automatyczne, dynamiczne maile
-
Mail podpowiadający produkty oglądane przez kontakt podczas ostatniej wizyty.
-
Mail dopasowany do całej historii wizyt kontaktu.
-
Mail podpowiadający produkty podobne do oglądanych.
-
Mail dobierający produkty komplementarne do ostatnio zakupionych.
-
Up-selling – wiadomość prezentująca produkty droższe i lepsze od tych którymi interesował się kontakt.
-
Dynamiczne tematy wiadomości dopasowane do zainteresowania kontaktu.
Ratowanie koszyka
-
Statyczny email po porzuceniu koszyka.
-
Statyczny SMS po porzuceniu koszyka.
-
Personalizowany SMS po porzuceniu koszyka, wykorzystujący dane personalne, informacje o płci, przypisanych wcześniej rabatach i dane transakcyjne.
-
Dynamiczny email po porzuceniu koszyka, prezentujący dodane do koszyka produkty i wykorzystujący dane o przeszłych rabatach i transakcjach.
-
Cykl maili dynamicznych po porzuceniu koszyka w danym odstępie czasowym z wzrastającym rabatem.
Personalizacja newsletterów
-
Treść wiadomości email dopasowana do danych personalnych, płci, miejsca zamieszkania, wieku i zainteresowania.
-
Filtrowanie newsletterów ze względu na płeć.
-
Segmentowane wiadomości wysyłane do grup zainteresowanych konkretnymi kategoriami produktów.
-
Newslettery z rabatami dla kontaktów nieaktywnych.
-
Klasyczne newslettery z elementami personalizacji.
-
Personalizowane tematy wiadomości.